معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر تعیین و تکلیف انشعابات غیر مجاز آب در استان برای رفع چالش کم آبی در  خراسان جنوبی تاکید کرد.

لزوم شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز آب در خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست قرارگاه آب استان گفت: انشعابات غیر مجاز آب در استان شناسایی شود و انشعابات غیر مجاز هر چه زودتر قطع شود و با متخلفان برخورد شود.
فرهادی با اشاره به لزوم استفاده از پساب در بخش صنعت گفت: مقدار زیاری آب از تصفیه خانه هدر می‌رود که باید با استاندارد سازی، از آن در صنعت و کشت برخی محصولات خاص کشاورزی استفاده کرد.
وی همچین در خصوص آبرسانی به روستا‌ها و مناطق عشایری افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده در این حوزه دیگر مشکلی در حوزه آبی در استان نداشته باشیم و روستا‌هایی که فاقد آب شرب هستتند، به زودی از آب شرب سالم بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد انشعابات در بخش روستایی ببیش از آمار جمعیتی روستا‌ها است، گفت:انشعابات صنعتی، مرغداری‌ها و استفاده از آب برای فضای سبز، خانه‌های کارگری از جمله مواردی است که با عث چالش‌ها در حوزه اب در روستا‌ها شده است.
امامی وجود انشعابات غیرمجاز عامل مهمی در ایجاد مشکل آب در استان دانست و گفت:تاکنون ۱۱۶ انشعاب غیر مجاز در سال جاری شناسای شده است.
وی افزود: با هزینه ۵۰ میلیارد تومان در حوزه اصلاح و بازسازی و نوسازی شبکه‌ها حداقل از ۳ درصد هدر رفت آب جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تجهیز تانکر‌های آبرسانی؛ و ایجاد مجتمع‌های آبرسانی. آبرسانی به مناطق عشایری را از دیگر اقدامات انجام شده در استان بر شمرد و گفت: امیدواریم با تدوام حمایت‌های مالی از این طرح هیچ روستایی در استان با کمبود آب مواجه نباشد.
قوسی ریس سازمان جهاد کشاورزی استان از اجرای آبیاری تحت فشار برای رفع مشکلات آبی استان خبر داد گفت: در ۴ هزار و  ۷۰ هکتار از اراضی استان این طرح اجرا شده است و استان رتبه هفتم در جهت اجرای این نوع پروژه‌ها و رتبه سوم در خصوص طرح‌های در حال اجرا دارد.