#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به خشکسالی‌های مکرر و مهاجرت بی‌رویه روستاییان به حواشی شهرها خراسان جنوبی نیاز فوری به ۲۰۰ کلاس درس برای ساماندهی دانش‌آموزان دارد.

 جواد قناعت  در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد افزود: این موضوع طرح شده که دولت اعتباری برای احداث بنای جدید در استان‌ها نمی‌دهد ولی برای استان‌های تازه تاسیس موضوعیت ندارد و فضای آموزشی این استان نیازمند نگاه ویژه است.

وی گفت: مدارس در مناطق روستایی و عشایری استان از کمبود امکانات آموزشی رنج می‌برند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: کمک هزینه‌های آموزشی برای خانواده‌های محروم نیاز مبرم در این استان است که اگر محقق نشود امکان اینکه بعضا شاهد ترک تحصیل برخی دانش‌آموزان باشیم، وجود دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین نیازمندی‌های زیرساختی، تامین تجهیزات و امکانات مدارس شامل هوشمندسازی و تامین امکانات آموزشی است که تحقق آن نگاه ویژه به این موضوع را می‌طلبد.

قناعت گفت: بیرجند و خراسان جنوبی را به شهر فرهنگی و شهر فرهیختگان می‌شناسند و در بخش همکاری خیرین استان ما رتبه برتر کشور را دارد لذا خواستار تحقق تعهدات دولت در این حوزه هستیم.

وی اظهار داشت: درخصوص ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از منابع ملی تامین شده، حدود ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است که از منابع استانی ردیف نداریم و نیازمند اعتبارات است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از دغدغه‌های بیش از یک دهه فرهنگیان کشور رتبه‌بندی بود که در یک سال اول دولت سیزدهم در حال انجام است و با تدبیر ریاست جمهوری این مشکل بزرگ کشور و فرهنگیان حل شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور