سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از تشکیل ۵۲شرکت تعاونی در ۹ ماهه سال ۹۸ خبر داد.

غلامرضا اشرفی در تشریح خبر گفت:در ۹ماهه سال ۹۸ تعداد ۵۲ شرکت تعاونی در گرایش های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی تشکیل شده است. وی ادامه داد: در مجموع تعاونی های تشکیل شده از ابتدای سال، تعداد۲۳۹۳نفر عضویت دارند که از این محل تعداد ۱۰۲۸ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سرمایه اولیه تعاونی های تشکیل شده در ۹ماهه سال بیش از ۲۱ میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: شهرستان های بیرجند با تشکیل تعداد ۱۳ تعاونی  و نهیندان با ۷ تعاونی بیشترین تعاونی تشکیل شده را در بین شهرستان های استان  در ۹ ماهه ساری جاری  را به خود اختصاص داده است .

اشرفی ضمن تاکید بر اهتمام همه شهرستانها بر تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران  شهرستانی گفت: شرکت تعاونی های توسعه و عمران شهرستانها  به منظور رشد و توسعه و آبادانی شهرها و روستا ها با مشارکت و عضویت نیم درصد از جمعیت و با هدایت منابع خرد و سرگردان در دست مردم به سوی تولید و اهداف اقتصادی در شهرستانها تشکیل می شود.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستانهای خوسف، نهبندان، قاین و زیرکوه شرکت تعاونی توسعه و عمران تشکیل شده است که شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان نهبندان  نیز با تعداد  ۲۸۳  نفر و سرمایه اولیه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در ۹ ماهه سال جاری  تشکیل گردیده است .

اشرفی گفت: استان خراسان جنوبی دارای ۲۹۷۷ شرکت تعاونی که تعداد ۹۱۷ تعاونی فعال ودر دست اجـــرا و ۷۲۸ تعاونی غیرفعـــال و ۱۳۳۲  تعاونی منحل شده می باشد. که بیشترین فعالیت تعاونیهای استان دربخش خدمات به تعداد ۲۵۶ ،تولیدی۵۵۴  وتوزیعی ۱۰۷ تعاونی می باشد وتعاونیهای فعال استان دارای ۷۶۸۷۴۶ عضو واشتغالزایی  ۹۱۸۱ می باشد