#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: کارگاه تولید ماسک فیلتردار با استانداردهای مدنظر دانشگاه علوم پزشکی در امیرآباد بیرجند راه‌اندازی شد.

مهدی هنری  افزود: این کارگاه با اخذ مجوز از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال شده است.

وی بیان کرد: این کارگاه در زمینه دوخت لباس بسیجیان فعالیت داشت که با توجه به شیوع ویروس کرونا به تولید ماسک تغییر کاربری داد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: نمونه ماسک تولیدی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار گرفت و مجوز تولید ماسک برای این کارگاه صادر شد.

وی با بیان اینکه این کارگاه از امروز فعالیت خود را با ظرفیت تولید روزانه چهار هزار ماسک آغاز کرد افزود: پارچه مورد نیاز برای تولید بیش از ۳۰ هزار ماسک را تامین کردیم و اکنون مهمترین مشکل ما تامین پارچه تولید ماسک است.

هنری از آمادگی ۳۰ کارگاه خیاطی در استان برای تولید ماسک با استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: مهمترین مشکل ما تامین پارچه ماسک مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی است و در صورت تامین پارچه، ظرفیت تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک سه لایه فیلتردار را در استان داریم.

وی اظهار داشت: بخشی از ماسک‌های تولیدی به صورت رایگان در مناطق محروم توزیع می‌شود و بخشی دیگر با حداقل قیمت تمام شده تحویل شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای توزیع قرار می‌گیرد.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت، تاکنون به بیش از ۱۶۰ کشور دنیا سرایت و ۳۱ استان ایران را نیز درگیر کرده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی با افزایش ۱۲ مورد مثبت جدید در روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند به ۱۱۹ نفر رسید.