معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در بازدید از  پروژه خانه فرهنگ و سالن علامه فرزان در بیرجند گفت: برای تکمیل این ۲ پروژه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تجهیزات سالن علامه فرزان از منابع داخلی وزارتخانه تامین می‌شود و تا دهه فجر امسال نیز به بهره برداری می‌رسد، خانه فرهنگ هم تا هفته دولت یا پاییز امسال افتتاح خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۵۵۰ پروژه نیمه‌تمام این وزارتخانه در کشور که بیشتر آنها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و افتتاح می‌شود.

 سید محمود اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: اتمام ۵۵۰ پروژه نیمه‌تمام با لحاظ پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در مصوبات سفر رئیس جمهور دیده شده است و به تدریج تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می‌رسند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ پروژه ملی نیمه تمام مجتمع فرهنگی هنری داریم که از این تعداد تاکنون چهار پروژه افتتاح شده و مابقی در حال انجام و برخی آماده بهره برداری است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از این تعداد پروژه‌های فرهنگی از جمله مجتمع فرهنگی هنری و تالار مرکزی شهرهای کرمان، ارومیه و ساری به بهره برداری رسیده و پروژه‌های اراک، خوزستان و یزد در آستانه افتتاح است.

وی بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور و توسعه عدالت فرهنگی را از اهداف سفر به خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: در سفر اول رئیس جمهور (شهریور ۱۴۰۰) حدود ۶۸ میلیارد تومان مصوبه مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشتیم که بخشی زیادی از آن تخصیص یافته است.

اسلامی، مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی در آذر پارسال را ۲۲۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این مصوبات هم با پیگیری استاندار و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق می‌شود.

وی با اشاره به بازدیدش از پروژه خانه فرهنگ و سالن علامه فرزان در بیرجند گفت: برای تکمیل این ۲ پروژه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تجهیزات سالن علامه فرزان از منابع داخلی وزارتخانه تامین می‌شود و تا دهه فجر امسال نیز به بهره برداری می‌رسد، خانه فرهنگ هم تا هفته دولت یا پاییز امسال افتتاح خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تالار مرکزی شهر بیرجند نیز با توجه به اینکه پیشرفت ۱۰ تا ۱۲ درصدی از سال ۹۰ تاکنون داشته است پیگیری می‌شود تا وضعیت آن به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: ۲ پروژه عمرانی فرهنگی بیرجند تا پایان امسال افتتاح می‌شوند که نقش موثری در افزایش فضاهای فرهنگی استان دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز سفر دو روزه امروز (سه‌شنبه) از طربق فرودگاه طبس وارد خراسان جنوبی شد.

وی با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس ضمن دیدار با کارکنان این اداره، از پروژه‌های در حال ساخت و مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان بازدید کرد.

اسلامی سپس در مرکز استان از پروژه‌های عمرانی و نیمه‌تمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بازدید کرد و تا فردا دیدار با مسئولان استان و چند نشست را در برنامه دارد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور