#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه‌ها گفت: فقط به دنبال بودجه دولتی نباشیم زیرا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، منطقه را متحول می‌کند.

به گزارش ایرنا، جواد قناعت  در دیدار اعضای شورای اسلامی روستاهای رقویی، منظریه و حسین‌آباد از توابع شهرستان بیرجند، افزود: دولت با فراهم کردن زیرساخت‌هایی نظیر جاده دسترسی، آب، گاز و ارتباطات، فضا را برای توسعه فراهم می‌کند و پس از آن جذب سرمایه‌گذار است که باعث توسعه آن منطقه می‌شود.

وی تصریح کرد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها نباید معطل بودجه‌های دولتی باشند زیرا این منابع قطره‌چکانی و محدود است بلکه باید با ایجاد جذابیت‌های لازم، نسبت به جذب سرمایه‌گذار در منطقه اقدام شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: نزدیکی روستاهای رقویی، منظریه و حسین‌آباد به “بند دره” و “بند امیرشاه” بیرجند که از نقاط گردشگری منطقه محسوب می‌شوند، می‌تواند رشد چشمگیر این روستاها به‌ویژه در بخش گردشگری را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: از ظرفیت گردشگری بند دره و بند امیرشاه باید برای توسعه روستاهای حاشیه شهر بیرجند استفاده شود.

قناعت ادامه داد: برخی از موارد مطرح شده توسط اعضای شوراهای اسلامی این روستاها مثل جاده دسترسی، روشنایی معابر و جاده آسفالت بسیار حائز اهمیت است و باید پیگیری شود.

وی لازمه تحقق این موارد را وجود نقشه جامع و کامل منطقه دانست و افزود: براساس نظر دفتر فنی استانداری این نقشه برای روستاهای رقویی، منظریه و حسین‌آباد آماده شده است.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: در حالی که ما با سفر به دوردست‌ترین مناطق استان مشکلات را پیگیری و حل می‌کنیم، زیبنده نیست این سه روستا در مجاورت مرکز استان از این حجم مشکلات برخوردار باشند بنابراین به‌طور ویژه باید به این منطقه توجه شود.

وی بیان کرد: برای پیگیری مشکلات این سه روستا باید نشستی با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دستگاه‌های مرتبط شامل فرمانداری بیرجند، دفتر فنی و دفتر امور روستایی استانداری، ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیز شهرداری بیرجند، شرکت برق، مخابرات و دهیاران سه روستا تشکیل شود.

قناعت افزود: نتایج این نشست بعد از بازدید میدانی از روستاهای رقویی، منظریه و حسین‌آباد در نشست ویژه‌ای بررسی خواهد شد.