#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان هلی کوپتری و اورژانس کشور، بالگرد اورژانس هوایی شهرستان طبس  تحویل شد.

 محمد موسوی میرزایی روز جمعه در مراسم تحویل یک فروند بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان طبس که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: بالگرد اورژانس طبس از مرداد ۱۴۰۰ طبس را به دلیل تکمیل نبودن آشیانه ترک کرد.

وی بیان کرد: دراین راستا پیگیری‌ها از ۱۵ آذر آغاز و با سفر استاندار خراسان جنوبی به طبس قول تامین اعتبار چهار میلیارد تومانی داده شد که در این مدت با تخصیص یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اوراق آشیانه تکمیل شد.

موسوی میرزایی افزود: قرارداد برگشت بالگرد از ۱۵ دی‌ماه با شرکت هلی کوپتری بسته شد و امروز بالگرد اوژانس هوایی تحویل شهرستان طبس شد.

وی عنوان کرد: پهناور بودن شهرستان، فاصله ۳۰۰ کیلومتری با مراکز تخصصی مرکز استان، قرار گرفتن شهرستان طبس در مسیر کریدور شمال به جنوب و معادن و جمعیت کارگری اهمیت وجود بالگرد اورژانس را در این شهرستان را دوچندان می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند به انسان داده‌ است، حیات و سلامتی انسان است، اضافه کرد: کسانی که در زمینه سلامتی مردم تلاش می‌کنند، بیشترین اجر معنوی را نزد خداوند متعال دارند.

موسوی میرزایی با تشکر از اقدامات مسوولان خراسان جنوبی برای بازگشت با بالگرد اورژانس هوایی طبس، گفت: استقرار بالگرد اورژانس باعث آرامش خاطر مردم طبس نیز شده‌ است.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: تحویل بالگرد به اورژانس هوایی بیمارستان طبس محصول تلاش، پیگیری، همراهی، هم‌افزایی، تعامل و  کار جمعی مسوولان خراسان جنوبی است که امروز به نتیجه رسید.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی افزود: از این نوع بالگرد تنها در کشور ۲ فقره وجود دارد در بازگشت بالگرد به شهرستان طبس تلاش استاندار خراسان‌جنوبی و همراهی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه همدلی و همراهی بین مسوولان باعث ارتقای زیرساخت‌ها و ارائه خدمات جهادی به مردم می‌شود، عنوان کرد: با همراهی مسوولان می‌توان قدم‌های بزرگی را برای ارتقای استان برداشت و بیش‌ از ۵۰ درصد مشکلات را می‌توان با همراهی و هم‌افزایی و مشارکت بین در بین مسوولان حل کرد.

حجت‌الاسلام نصیرایی اظهار داشت: همه مسوولان خراسان‌جنوبی تلاش کنند که انسجام، همراهی و همدلی‌ها را بیشتر کنند تا بتوانیم در راستای حل مشکلات مردم قدم‌های بزرگی برداریم.