استاندار خراسان جنوبی گفت: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه فرمانده شجاع و غیرتمند نظامی شاخص بود، به عنوان یک سیاستمدار نیز حرف، رفتار و مواضع او الگو است.

 در پیام جواد قناعت به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به این کلام مقام معظم رهبری اشاره شد که “شهید سلیمانی به هر دو حُسنیین رسید؛ هم پیروز شد هم به شهادت رسید؛ یعنی خدای متعال احدی الحُسنَیَین را به این شهید عزیز داد”.

وی افزود: بامدادان سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸، خبر شهادت مدافع حریم و حرم، مجاهد نستوه و خدمتگزار واقعی مردم، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده بی‌مثال نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهان تشیع و ایران اسلامی را در غمی بزرگ فرو برد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: سردار سلیمانی به مصداق عینی آیه شریفه “در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بسته‌اند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند” (آیه ۲۳ سوره احزاب)، پس از عمری جهاد در راه دفاع از کیان اسلام و مبارزه با دشمنان دین و قرآن به امید لقاء الله در لباس رزم، به افتخار شهادت نائل آمد.

وی در این پیام نوشت: سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی پس از سال‌ها مجاهدت در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، به عنوان مؤثرترین رکن مبارزه با عناصر تروریسم دست نشانده آمریکا در منطقه و جهان شناخته شد و به‌زعم تمام آزادیخواهان دنیا، مدافع ملت‌ها و حافظ آرامش و امنیت منطقه بود.

قناعت افزود: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه به عنوان فرمانده شجاع و غیرتمند نظامی شاخص بود، بلکه به عنوان سیاستمداری که حرف، رفتار و مواضع او نیز الگو است و مقام معظم رهبری (حفظه الله) فرمودند “شهید زنده بود و از این پس در قلب تمام ایرانیان زنده و جاودانه خواهد ماند” و یا در جایی دیگر ایشان می فرمایند: “او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود. ”

اینجانب ضمن تسلیت و تهنیت سومین سالگرد عروج ملکوتی این پاسدار حریم عزت، شرافت و انسانیت و نیز مدافع تمامی مظلومان جهان به عموم دوستداران و عاشقان ولایت و امامت در اقصی نقاط عالم، از حضرت باری‌تعالی مسئلت دارم که روح آن سیدالشهدای مقاومت را در بهشت برین با امیرالمؤمنین (علیه السلام) محشور گرداند و عاقبت‌مان را ختم به شهادت و همچون این سردار رشید اسلام، فاتح دل‌ها سازد و این توفیق را نصیب و روزی‌مان گرداند که چون او پرچم مبارزه با کفر و نفاق را در اهتزاز نگهداریم.

سردار سپهبد “قاسم سلیمانی” فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و “ابومهدی المهندس” معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی سال ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پس از تشییع در شهرهای مختلف عراق وارد ایران شد و پس از تشییع باشکوه در اهواز، مشهد مقدس، تهران و کرمان بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه طبق وصیتش در گلزار شهدای شهر کرمان به خاک سپرده شد که اکنون زیارتگاه دلدادگان به سردار دلها از سراسر کشور و دنیاست.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور