مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: جلب اعتماد مردم و افزایش سرمایه‌ اجتماعی رسالت اصلی در گام دوم انقلاب است که از آن به عنوان جهاد امیدآفرینی یاد شده و باید مد نظر رسانه‌ها باشد.

علی فرخنده در آیین تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان جنوبی و رونمایی از پوستر چهارمین دوره این جشنواره افزود: خروجی همه برنامه‌ریزی‌ها، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و هر نوع فعالیت در حوزه فرهنگی راهبردی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت سیزدهم بیان کردند و آن جهاد امیدآفرینی است.

وی با بیان اینکه نباید حوزه رسانه را محدود به یک دستگاه یا یک قشر کرد اظهار داشت: بدون شک اگر امید در جامعه‌ای از بین رفت همه حوزه‌ها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد به همین دلیل تکیه و اساس بیانیه گام دوم انقلاب و چکیده آن اعتمادآفرینی در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تمدن نوین اسلامی و جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری کلیدواژه‌های جدیدی نیست بلکه مسائلی از جمله جوان‌گرایی و تمدن نوین اسلامی دهه ۷۰ مطرح شد اما ما به آن نپرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی توسط مقام معظم رهبری خودجوش و مستمر معرفی شده است گفت: کار فرهنگی و رسانه‌ای وقتی تاثیرگذار است که منجر به تنویر افکار عمومی برای تقویت امید در سطح جامعه به عنوان یک راهبرد شود.

فرخنده با اشاره به تعیین راهبردهای فرهنگی‌ برای تقویت سلامت و آرامش اجتماعی توسط دولت سیزدهم افزود: در این زمینه ۶ مساله احصا شده و راهبردهای اجرایی که باید توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود، مشخص شده است.

وی بیان کرد: در زمینه جریان‌سازی که مقدمه آن انتقال صحیح پیام درست است باید توجه ویژه شود زیرا فعالیت در حوزه فضای مجازی فقط فشردن دکمه‌های گوشی، کپی و ارسال پیام نیست.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی گفت: اگر قرار است در حوزه رسانه فعالیت فنی، مبنایی و جریان‌سازی شکل بگیرد تمامی عوامل تاثیرگذار بر ذهن مخاطب از جمله انتخاب نوع رنگ متن و پوستر باید مد نظر باشد.

وی ادامه داد: برای ورود افراد به رسانه‌ها باید قبل از هر اقدامی دوره‌های مختلف مقدماتی برای آموزش و توانمندسازی‌ علاقه‌مندان برگزار شود و سپس افراد وارد مجموعه رسانه شوند.

فرخنده گفت: وقتی کلمه رسانه به اذهان می‌رسد از آن برداشت محدودی می‌شود در حالی که رسانه ابزار قوی است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حتی یک پرستار هم‌ می‌تواند در شیفت کاری خود کار فرهنگی و امیدآفرینی انجام دهد.

وی افزود: هر کسی در هر جایگاهی در بزنگاه نظام و انقلاب اگر اهل تشخیص درست باشد و به موقع اقدام کند، سکوت یا بیانش هر دو معنادار می‌شود.

در این آیین با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی از ۱۳ برگزیده سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان جنوبی و تعدادی از خبرنگاران فعال در پوشش اجلاسیه ملی جهادگران تجلیل و قدردانی شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور