نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در حال حاضر محدودیت داریم اما به معنای مانع و بن‌بست نیست بلکه با تدبیر، اخلاص و کار جهادی همه مشکلات قابل حل است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار بیرجند، کارکنان و مدیران شهرداری به مناسبت هفته شهرداری ها افزود: مدیریت نیروی انسانی بالاترین نقش را در جامعه بشری برعهده دارد و تجربه هم ثابت کرده اگر مدیریت لازم و قوی باشد همه امور به سامان می‌رسد ولی مدیریت ضعیف امکانات را به باد می‌دهد.

وی گفت: اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند قابل رویت است اما در عین حال باید با گزارش آمار و ارقام اطلاع‌رسانی هم انجام شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: مواردی ممکن است از روی بی‌اطلاعی یا با انگیزه‌هایی انعکاس داده شده که برای جامعه نامطلوب و با واقعیت متفاوت باشد لذا از همین رو چه در رسانه‌های مکتوب و چه در رسانه ملی باید روشنگری کرد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق برای مردم مفید است افزود: در بازار فضای مجازی هم اطلاع رسانی سالم از بروز نگرانی در مردم جلوگیری می‌کند و اگر برداشت‌هایی ناقص باشد تکمیل می‌شود که خوشحالی مردم را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: کار شهرداری و شهرسازی مربوط به امروز نیست لذا باید برای ۱۰ یا ۵۰ سال دیگر هم پیش‌بینی شود که ممکن است بسیاری از افراد مطلع نباشند.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی درست باعث اعتماد مردم می‌شود چرا که همین اعتماد بزرگترین سرمایه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم کم و بیش با گزارش‌های غیرمطمئن رو به رو هستند اما در عین حال که کارهای عمرانی گویا است باید توضیحات قابل لمس نیز ارایه شود.

وی بر تبیین نتایج درازمدت فعالیت‌ها برای مردم تاکید کرد و گفت: برای شهرداری‌ها وظایف متعددی تعریف شده و مردم از نیازهای روزمره تا کارهای چند ساله با این نهاد سرو کار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: بیش از هرچیز انگیزه‌های معنوی می‌طلبد که هر کس در هر پستی هست هیچ وقت دلسرد نشود و انجام کارها خالص و برای خدا باشد.

وی با بیان اینکه بازتاب‌های متفاوت نباید باعث دلسردی و تضعیف روحیه شود گفت: این امر خودش موجب اخلاص بیشتر می‌شود و چون بشر موجود محدودی است نباید از همه انتظار شکرگزاری داشت.

امام جمعه بیرجند گفت: صاحب اصلی خدا است لذا در مقام اخلاص، عبودیت و بندگی هیچ وقت نباید روی عکس العمل بشری حساب باز کرد.

وی ادامه داد: در عین حال باید برای خدا تلاش و از کار مردم گره گشایی کرد ولی از مردم انتظار نداشت که به همه موضوعات توجه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هر کاری با قصد قربت باشد عبادت محسوب می‌شود افزود: خدمت به مردم لذت بخش است و شهرداری از جمله نهادهایی است که مردم همواره برای نیاز روزمره با آن سر و کار دارند.

وی بر لزوم حفظ شئون مردم در چارچوب قانون تاکید کرد و گفت: باید معیشت و حیثیت مردم همواره در نظر گرفته شود و بر اساس آن کار خدایی انجام داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تصمیمات شورای اسلامی شهر، تلاش های شهرداری و به خصوص حضور شهردار فرصت خوبی است که نصیب این شهر شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله