#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: قصد داریم الزامی شدن استفاده از ماسک هنگام تردد با ناوگان حمل و نقل عمومی را در ستاد استانی مقابله با کرونا تصویب کنیم.

یدالله غلام‌پور روز شنبه تاکید کرد: این موضوع با توجه به بسته بودن محیط اتوبوس‌ها به خصوص اتوبوس‌های اسکانیا که امکان باز کردن پنجره نیز وجود ندارد، ضروری است.

وی از ضد عفونی هر روزه اتوبوس‌های درون شهری، تاکسی‌ها و ایستگاه‌های مکانیزه خبر داد و افزود: هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح، گندزدایی تاکسی‌های درون شهری در پایانه ابوذر شهر بیرجند انجام می‌شود.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: اتوبوس‌ها نیز هر شب هنگام توقف در پایانه به طور کامل نظافت و ضد عفونی می‌شوند.

وی با اشاره به ضد عفونی مداوم ایستگاه‌های مکانیزه توقف، تاکسی‌های فرودگاه و پایانه اضافه کرد: علاوه بر علامت‌گذاری صندلی‌ها در اتوبوس‌های درون شهری براساس استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیت، کابین راننده با شیلد جداسازی شده است.

غلامپور از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خبر داد و گفت: بروشورها و اطلاعیه‌های تهیه شده توسط شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در اتوبوس‌ها نصب شده است.

وی بیان کرد: این سازمان وظایف خود را درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر روز انجام می‌دهد و بخش دیگر برعهده شهروندان است تا با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری‌ها، در حفظ سلامت خود و دیگران کوشا باشند.

شهروندان در صورت مشاهده تخلف در رعایت نکات بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توانند موارد را به حوزه بازرسی با شماره ۳۲۲۲۶۵۴۵ گزارش دهند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین آمار هیچ شهر سفیدی در استان نداریم، این در حالی است که موارد ابتلا به ویروس کرونا از اواخر فروردین تا اوایل خردادماه امسال در خراسان جنوبی روند کاهشی نسبتا ثابت داشت و در چند روز به صفر رسید.

موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا از نیمه خرداد امسال در خراسان جنوبی صعودی شده و این روند در روزهای اخیر نیز ادامه داشته است.