#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پیشگیری از علل وقوع جرم در اولویت همه مسوولان ذیربط قرار گیرد زیرا بسیاری از انحرافات و جرایم ریشه در مسایل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار اعضای هیات امنای ستاد دیه استان خراسان جنوبی اظهار داشت: برخلاف پندارهای عده‌ای در داخل و خارج، با دست قدرت الهی شرایط ویژه‌ای در داخل کشور، منطقه و جهان برای ایران رقم خورد که البته لوازمی دارد.

وی ادامه داد: نباید شرایط جامعه به‌صورتی رقم بخورد که افراد در گناه بلغزند و نتیجه آن طبق قانون، تعقیب و تنبیه و زندان باشد و بعد پاسخ بدهند که ما نمی‌توانیم مردم را به‌زور به بهشت ببریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این درست است اما لغزشگاه‌هاست که مردم را به جهنم می‌برد، وقتی چرخ اقتصاد را فلج کنند و یک عده پول‌های بادآورده را بربایند و عده‌ای برای معیشت روزمره دچار مشکل باشند، این مسایل پیش می‌آید و اینها معلول است.

وی اظهار داشت: در چنین شرایطی خیلی نمی‌شد پیشنهاد داد چون بعضی مسوولان طوری صحبت می‌کردند که انگار مسوول نیستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: الان لازم است طرح با کیفیتی در جمعی برای پیشگیری از علت جرم و ساختار مجرمین و نتیجه آن زندان رفتن افراد تدوین و اجرایی شود.

وی گفت: عده‌ای مسوول مستقیم هستند و تلاش می‌کنند اما از نظر مسائل فرهنگی، انتظامی، اقتصاد، شغل و درآمد که در قانون هم دیده شده ایجاب می‌کند در فرصتی که خدا به ما داده، علل وقوع جرم پیگیری شود و به سمتی برویم که در زمان تعیین‌شده بتوان آمار و ارقام جرم چه عمدی چه شبه عمد را کاهش داد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: مسوولان ذیربط مشخص و در حال تلاش هستند اما جمعیتی هم باید در زمینه مبارزه با علل انحراف و جرم دارای طرح، پیشنهاد و مطالبه باشد به‌گونه‌ای که تصور کرد در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به حداقل تعداد افراد مستحق زندان برسیم.

وی با قدردانی از ستاد دیه، تلاش برای آزادی زندانیان را نمونه کار خیر خواند و گفت: دوران عمر فرصتی است و خوشا به احوال کسانی که بهترین استفاده را از آن می‌برند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بین دو عمل فاصله زیادی است؛ عملی که لذت آن تمام می‌شود و عقوبتش باقی می‌ماند و عملی که زحمت آن تمام و اجرش باقی می‌ماند لذا مواردی که در این جلسه عنوان شد در یک گزارش خلاصه نمی‌شود زیرا گزارش جنبه کمی دارد اما جنبه کیفی این گونه اقدامات را مگر فرشتگان محاسبه کنند.

وی تاکید کرد: خدمت به نوع انسان و خوشحال کردن قلب یک انسان با زبان گفته می‌شود اما نجات دادن قلب شکسته یک انسان بالاتر از تعمیر کعبه است که ارزش آن را فقط خدا و فرشتگان مامور خدا می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این اقدامات مایه امیدواری است و ما نیز همه تلاش خود را برای هماهنگی و همکاری ائمه جمعه و جماعات با ستاد دیه انجام خواهیم داد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات و برنامه‌های ستاد دیه استان ارائه کرد.