معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از صدور ۳ پروانه فعالیت خانه مد و لباس در استان خبر داد.

 سید علی زمزم گفت: با صدور این مجوزها، اولین خانه‌های مد و لباس در استانصدور ۳ پروانه فعالیت خانه مد و لباس در خراسان جنوبی پروانه دریافت کرده اند.

به گفته وی برای تشویق مزون‌داران به فعالیت‌های قانونی امتیازات و تسهیلاتی در نظر گرفته شده خانه‌های مد و لباس جزو این امتیازات محسوب می‌شوند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی درخصوص دیگر امتیازاتی که به مزون داران با مجوز قانونی تعلق می‌گیرد، گفت: مزون‌داران پس از اخذ مجوز امکان فعالیت در حوزه طراحی و تولید محصولات حوزه مد و لباس را خواهند داشت و این امکان را دارند که برای آثار تولیدی‌شان شناسه شیما اخذ کنند.

زمزم افزود: امکان دریافت گواهی مالکیت ثبت اثر، اتفاق دیگری است که مشمول مزون‌داران خواهد شد و همچنین امکان ثبت برند و لوگو، استفاده از بیمه هنرمندان، امکان حضور در رویداد‌های مختلف هنری مد و لباس در سراسر کشور، کمک به تجاری‌سازی محصولات و ایجاد ارتباط مستقیم با طراحان و تولیدکنندگان، حمایت مادی و معنوی از خانه‌های مد برتر و فعال، مزایایی هستند که پس از اخذ مجوز قانونی به موسسات و مزون داران اعطا می‌شوند.