#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: استقرار ۸۰ درصد عشایر در مناطق مرزی استان یکی از عوامل مهم ایجاد و حفظ امنیت در منطقه است.

 جواد قناعت در دیدار با عباس پاپی‌زاده معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور عشایر ایران به تشریح جایگاه برجسته عشایر خراسان‌ جنوبی در زمینه اقتصاد و امنیت پایدار این استان پرداخت و افزود: بخشی از امنیت ما در استان مرهون جامعه عشایری و مرزنشینان است.

وی با اشاره به رتبه چهارم خراسان‌ جنوبی از نظر جمعیت عشایری در کشور اظهار داشت: عشایر با زحمت فراوان در مناطق عشایری استان انواع محصولات مختلف دامی، لبنی و صنایع دستی را تولید می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تشریح شرایط اقلیمی سخت و خشکسالی استان، خواستار تامین نهاده دامی عشایر شد و گفت: همچنین تامین اعتبار برای اجرای پروژه‌های آب پایدار برای انتقال آب به مناطق عشایری استان نیازمند توجه است.

وی در این دیدار پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به عشایر و صندوق‌های خرد زنان روستایی را خواستار شد و افزود: در حال حاضر آب شرب مورد نیاز انسان و دام عشایر برای هفت هزار و ۵۰۰ خانوار با تانکر تامین می‌شود که اختصاص تانکرهای آبرسانی سیار به استان مورد درخواست است.

رییس سازمان امور عشایر ایران هم در این نشست درخصوص درخواست‌های مطرح شده از سوی استاندار خراسان جنوبی برای رفع مشکلات و خدمات‌رسانی به عشایر این استان مرزی قول مساعد داد.