مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امسال به‌رغم فضاسازی‌های مسموم جریان معاند و دشمنان انقلاب اسلامی، تعداد معلمان متقاضی شرکت در فرایند انتخاب معلم نمونه با هزار و ۳۸۹ نفر متقاضی در این استان ۵۳ درصد رشد دارد.

سید علیرضا موسوی‌نژاد روز شنبه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و بسیج فرهنگیان استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ۱۸۹ هزار و ۷۰۶ دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی در ۲ هزار و ۲۰۴ مدرسه استان تحصیل می‌کنند و ۱۴ هزار و ۴۰۴ معلم زن و مرد مشغول تدریس هستند.

وی گفت: آموزش و پرورش استان با چالش‌هایی در دو بخش سخت‌افزاری همچون کمبود فضای آموزشی و تعدد فضاهای تخریبی و مدارس فرسوده و حوزه نرم‌افزاری مانند کمبود نیروی انسانی دست و پنجه نرم می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: امسال هزار و ۸۵۰ معلم استان در آستانه بازنشستگی قرار دارند و تا سال تحصیلی آینده به جمع پیشکسوتان می‌پیوندند که در صورت اقدام به بازنشستگی تمامی این معلمان برای پوشش کامل کلاس‌های درس در سال تحصیلی آینده نیازمند جذب ۶۰۰ معلم هستیم.

وی از جذب حدود ۵۴۰ معلم در دوره‌های ابتدایی و متوسطه از محل آزمون استخدامی و ماده ۲۸ برای سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: بقیه کلاس‌های درس با اضافه کار، پرداخت حق‌التدریس و تجمیع کلاس‌های زیر نرم پوشش داده خواهند شد.

موسوی‌نژاد با اشاره به برگزاری چهارشنبه‌های تبیینی توسط فرهنگیان بسیجی گفت: ۶ ماه اول سال تحصیلی جاری ۲۵ هزار نفر در زمینه جهاد آموزشی مشارکت کردند.

وی از برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه علمی، هنری، فرهنگی، ورزشی، عقیدتی و آموزشی در هفته معلم امسال خبر داد و افزود: هدف از اجرای این برنامه‌ها تکریم معلم و تقویت روحیه نشاط و امید در بین جامعه فرهنگیان استان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این دیدار گفت: دستگاه تعلیم و تربیت و در رأس آن جامعه فرهنگیان و معلمان مومن، ولایتمدار و فرهیخته آن مهمترین تبیین کننده ارزش‌ها و مروج جهاد تبیین در شریان‌های جامعه اسلامی به شمار می‌روند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: امروز پیدا کردن انسان به معنای واقعی، کار مشکلی شده است.

وی منشأ ترویج فرهنگ استعمار یزیدی را دهه ۶۰ هجری قمری دانست و تصریح کرد: یزیدیان زمان طی ۴۰۰ سال تحریف، دروغ، آدم‌کشی و فساد فکری اندیشه‌ها را در جهان هستی رواج داده‌اند و در عصر حاضر نیز این مساله در لباس جهالت نظام سلطه خودنمایی می‌کند.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: دشمن برای سلطه بر مردم و کشورها نیازمند دو طیف خائن و جاهل است تا با حاکم کردن افراد بی بند و بار و بی سواد به قتل و عام علما، اندیشمندان، دانشمندان، آزادگان و آزادمردان بپردازد.

وی گفت: اگر در کارخانه‌ای محصول معیوب و ناکارآمد تولید شود بیان کننده ضعف و غفلت مدیران، نیروهای نفوذی و دست‌اندرکاران آن کارخانه است؛ مانند غفلتی که در دهه ۶۰ هجری قمری خالق حادثه و فاجعه عاشورای حسینی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاه به قرار گرفتن شالوده و بنیان ایالات متحده آمریکا روی قبر ساکنان بومی به ویژه سیاه پوستان و سرخ پوستان آمریکایی افزود: تا دست استعمار از جهان اسلام و نظام تعلیم و تربیت قطع نشود، تمامی محصولات فرهنگی، برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی در خطر فساد قرار دارند.

وی تنها راه تربیت انسان کامل را قطع دست استعمار و استکبار فرهنگی از دامان تعلیم و تربیت دانست و اذعان کرد: تنها در ایران اسلامی و پس از پیروزی انقلاب بیش از ۲۵۰ هزار نفر از بهترین‌های این ملت مظلوم ولی قهرمان به دست شیطان بزرگ، اروپیائیان ادکلن زده و خائنان مزدورشان، ترور شده و مظلومانه در خون خود غلطیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همه جنایات جهان از قدیم تا جدید به دست افراد سلطه‌گر ظالم و بندگان شیطان رقم خورده است گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) حرکت سلطه‌گری استعمار را کند کرده است از این رو استعمارگران جهان به نبرد فکری، ایدئولوژیک، اقتصادی، اعتقادی، فرهنگی، علمی، نظامی و حتی ورزشی با این ملت برخاسته‌اند.

وی تبیین صحیح واقعیات و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در میادین فکری، فرهنگی، عقیدتی، سیاسی واقتصادی را مهمترین رسالت معلمان برشمرد و افزود: دشمنان خدا زندگی را برای مطهری‌ها تنگ کرده و برای جنایتکارانی چون صدام، رضاخان، مسعود و مریم رجوی، داعشی‌هاو سایرین وسیع کرده‌اند و در مقابل جنایاتشان سکوت پیشه می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: سرلوحه کار معلم باید کوتاه کردن دست استعمار فرهنگی از نوع بشر باشد از این رو خداوند متعال به آثار شهید مطهری جاودانگی بخشید و مقام متعالی به این علامه فرزانه و استاد شهید عنایت فرمود.