رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در زمینه جوجه‌ریزی بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به رکورد رسیده‌ایم و ماهانه حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه در استان تولید می‌شود.

 مهدی جعفری  در تشریح این خبر اضافه کرد: اکنون میزان جوجه‌ریزی در استان خراسان جنوبی به بالاترین حد خود رسیده است.

وی درباره وضعیت بازار فعلی مرغ گفت: در حال حاضر مرغ به وفور در بازار استان موجود است و حتی به بیشترین میزان عملکرد هم رسیده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان تولید مرغ در هفته آینده به ۲۴۰ تن در روز خواهد رسید افزود: اکنون میزان تولید روزانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن بوده و مصرف در داخل استان ۵۰ تن است.

وی تصریح کرد: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که با وجود ارسال مرغ به استان‌های همجوار با مازاد محصول مواجهیم حتی در یک هفته اخیر با توجه به افزایش مصرف هیات‌ها همچنین نذورات مردمی، کمبودی در این زمینه نداشتیم.

جعفری گفت: در حال حاضر عرضه مستقیم مرغ با قیمت ۷۳ هزار تومان و در خرده فروشی با قیمت ۸۰ هزار تومان انجام می‌شود که این قیمت در کشور بیش از ۱۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: در زمینه رصد و پایش بازار مواد پروتئینی و اطلاع رسانی مطلوب به مردم نیز اقدامات متعددی انجام شده است تا مردم از مراکز عرضه مستقیم گوشت مرغ مطلع شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردم استان نگران تامین گوشت مرغ مورد نیاز خود نباشند گفت: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

نوشته و خبر نگار :حامد عارفی نیا و ا.حسن پور