فرماندار زیرکوه گفت: سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان ۳۵ مصوبه داشت که تاکنون بیش از ۷۰ درصد آن محقق شده است.

محمد حسین عربشاهی  افزود: یکی از مهمترین این مصوبات تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز  بیمارستان حاجی‌آباد زیرکوه بوده که تجهیزات مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری و نصب شده است.

وی اظهار داشت: مرمت و لایروبی ۳۵ قنات از دیگر مصوبات این سفر بود که بر اساس گزارش جهاد کشاورزی تا پایان سال مالی (مرداد ۹۹)  به اتمام می‌رسد.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه تکمیل پروژه آبرسانی به ۳۹ محله عشایری نیز جزو مصوبات مهم سفر استاندار به زیرکوه بوده است گفت: با توجه به جامعه گسترده‌ای که از این پروژه بهره‌مند می‌شوند آبرسانی به بیش از ۸۰ درصد محلات انجام شده که امیدواریم ۲۰ درصد باقی مانده آن به زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی احداث جاده‌های روستایی را از دیگر مصوبات برشمرد و گفت: اصلاح پیچ جاده اسفدن به زهان در دست انجام بوده و برخی از محورها نیز تکمیل شده است.

عربشاهی گفت: حل مشکل اراضی مسکونی شهر حاجی‌آباد مهمترین دستاورد سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی به زیرکوه بود که بعد از سال‌ها گره از کار مردم باز شده و برای ادامه کار باید مردم پیشقدم شوند.

وی با تاکید بر اینکه گازرسانی به روستاهای شاهرخت و کبودان نیز از مصوبه‌های مهم این سفر بود که انجام شده است یادآور شد: برای طرح‌های آبخیزداری نیز تاکنون پنج طرح اجرا و پنج طرح دیگر نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

فرماندار زیرکوه ادامه داد: تقویت شبکه دیجیتال با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز از دیگر مصوبات این سفر است.

وی گفت: افتتاح کتابخانه عمومی شهر زهان نیز دستاورد دیگر این سفر بود که برای آبیز هم این مهم در دست انجام است.

عربشاهی ادامه داد: برق‌رسانی به مناطق گردشگری تجنود و همت آباد زیرکوه نیز در دست انجام است و با پرداخت تسهیلات برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهرستان یک واحد در افین، سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: از ۳۵ مصوبه این سفر،  اداره کل راه و شهرسازی با هفت مصوبه و دانشگاه علوم پزشکی استان با چهار مصوبه بیشترین مصوبات را به خود اختصاص داده‌اند.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و زیرکوه دارای سه بخش مرکزی، شاسکوه و زهان است.

براساس آخرین اعلام استانداری خراسان جنوبی ۵۸۵ مصوبه با انجام ۱۴ سفر رسمی استاندار به شهرستان‌های این استان احصا شده که بخشی شامل پروژه‌های فیزیکی و برخی مربوط به گره‌گشایی از مشکلات مردم است.

دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مستقر است.

استاندار خراسان جنوبی فروردین سال ۹۸ در قالب سفر شهرستانی به زیرکوه سفر کرده بود.