رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: رسانه‌ها در مشارکت انتخاباتی نقش موثر و کلیدی دارند لذا از ظرفیت همه رسانه‌های استان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند امسال استفاده شود.

 مهدی مرادی  در نشست کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد افزود: وظیفه ما فراهم‌ کردن زمینه برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هر دو از اهمیت زیادی برخوردار است یادآور شد: خراسان جنوبی همواره از نظر حضور مردم در انتخابات جزو استان‌های اول یا دوم کشور بوده است.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به فعال شدن کمیته‌های ستاد انتخابات استان گفت: گروه‌های رسانه مردمی، انتشار، رصد، پایش و ارزیابی و تولید محتوا نیز ذیل کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات در استان تشکیل شده‌اند و باید محتواهای موثر تولید شود تا به اهداف مدنظر درخصوص انتخابات برسیم.

وی تصریح کرد: در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان شعار دقت، سرعت و صحت هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

مرادی برگزاری جشنواره رسانه و انتخابات با عنوان “ایران قوی”، جشنواره رای اولی‌ها و جشنواره فعالان فضای مجازی را برای شورآفرینی هرچه بیشتر در انتخابات پیشنهاد داد و گفت: خراسان جنوبی در عرصه خبررسانی در جایگاه خوبی قرار دارد و رسانه‌ها به سمت صداقت و راستی حرکت می‌کنند و مسلط به کار هستند.

وی از مدیران و اهالی رسانه استان خواست به احداث راه‌آهن که از مطالبات اصلی مردم استان بوده، بپردازند و گفت: با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و پیگیری رئیس جمهور و استاندار، ۱۸ هزار میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: با مساعدت وزارت نفت، عملیات اجرایی خط انتقال گاز دشتک – زابل – نهبندان با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در پایان هفته جاری آغاز می‌شود و با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات افت فشار گاز در زمستان مرتفع خواهد شد.

رسانه‌ها در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش کلیدی دارند

مرادی گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به استان در دست اقدام است که باید این طرح‌های زیربنایی و مهم برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مواد سوختی با تانکر به استان حمل می‌شود، اجرای خط لوله تابش از رفسنجان به سمت خراسان جنوبی و خراسان رضوی به منظور انتقال فرآوره‌های نفتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: جشنواره مطبوعات بعد از ۱۰ سال تعطیلی تا ۳۱ تیر مهلت ارسال آثار دارد و رسانه‌ها در این جشنواره حضور قوی داشته باشند.

علی فرخنده خواستار ارائه گزارش کار از سوی سرپرستی روزنامه‌ها در استان شد و افزود: ملاک ارزیابی و خدمات‌رسانی به خبرنگاران سامانه جامع رسانه‌هاست که تاکنون ۷۵ نفر در این سامانه عضو شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه انعکاس خدمات ارائه شده دولت به مردم و انتقال خواسته‌های مردم به مسئولان ۲ رسالت اصلی رسانه است اظهار کرد: رسانه مکلف به بی طرفی در انتخابات و ترویج ارزش‌های نظام است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی بر لزوم توجه به امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: در حوزه تقویت ایمان مردم و امید به آینده روشن انقلاب و کشور باید رسانه‌ها هنرمندانه ورود کنند.

وی با بیان اینکه طرح جامع انتخابات در دست تدوین است افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم، مردمی‌سازی دولت است که در مورد کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات نیز گروه رسانه مردمی تا لایه‌های پایین مردم ارتباط خواهد گرفت.

فرخنده گفت: با حضور در ۱۱ شهرستان و ارتباط با فرمانداران و اهالی رسانه پاسخگویی به مطالبات مردم در دستور کار است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.