نشست برنامه ریزی “اندیشه تمدنی از نگاه امام علی (ع) در نهج البلاغه”، با محورهای متنوع همچون سبک زندگی اسلامی از منظر معارف علوی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین استان برگزار گردید.
 علی فرخنده در این دیدار با اشاره به تلاش همه جانبه دشمنان در راستای ایجاد فاصله بین جوانان، با فرهنگ و هویت اصیل اسلامی-ایرانی، اظهار کرد: رسانه، مهم ترین سلاح در این نبرد فرهنگی است و لازمه مقابله با آن، تقویت فضای مجازی در زمینه نشر آثار فرهنگی، هنری بومی و منطبق بر هویت ایرانی اسلامی و اسوه معصومین (ع) می باشد.
وی در ادامه با اشاره به وسعت فعالیت رسانه های غربی در ایجاد تفکرات منحرف، افزود: توجه به سبک زندگی اسلامی با تاکید به نگاه امام علی (ع) در نهج البلاغه و توجه به مولفه های عقل، عدالت، علم، اخلاق و قانون حائز اهمیت است.
فرخنده افزود: تاثیرپذیری نسبت به این نکات، در همه ابعاد مورد اهمیت می باشد، من جمله محصولات فرهنگی، پوشاک و معماری.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به مهجوریت نهج البلاغه، گفت: این کتابی مشتمل بر معارف، آموزه های بزرگ اسلامی و رهنمود های فراوان در تمام زمینه ها می باشد که برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در راستای افزایش بازخورد و شناخت آن در جامعه مورد اهمیت خواهد بود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور