#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: تلاش می‌کنیم از این حجم زندانیان کاسته و مجازات‌های جایگزین حبس و سایر مجازات قانونی دنبال شود.

 حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد  در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری خراسان جنوبی که با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد افزود: فردی که به زندان می‌افتد غیر از خودش، خانواده هم مجازات می‌شود که زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: صلح و سازش و عدالت ترمیمی در دستور کار قرار دارد و صدور آرای متقن و آرایی که کمتر در تجدید نظر نقض بشود را در دستور کار قرار خواهیم داد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه آرای صادره توسط همکارانی که بیشترین نقض را دارد، آسیب‌شناسی خواهد شد گفت: اجرای به‌موقع، سریع و با اقتدار احکام در دستور کار است و بدون مصلحت‌اندیشی رای قاطع اجرا خواهد شد.

وی افزود: دستگاه قضا پس از چند دهه در دوره جدید برنامه‌محوری را در دستور کار قرار داده که در قالب سند تحول به استان‌ها ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد گفت: تحقق این سند بی‌شک رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت که باید در اجرای سیاست‌های کلان مثل تکریم ارباب رجوع، رسیدگی الکترونیکی و دادگاه‌های مجازی، جلوگیری از اطاله دادرسی، کاهش پرونده وارده و سایر محورهای سند تلاش کنیم.

وی افزود: حفظ شأن همکاران قضایی در دستور کار قرار دارد و در زمینه مبارزه با فساد با جدیت وارد خواهیم شد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم ما با تحریم‌های ظالمانه چند دهه تحت فشارهای اقتصادی و تورم هستند که می‌طلبد تعامل بیشتری با دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم تا کشور از این وضعیت با عزت و سربلندی عبور کند.

وی گفت: حمایت از کار و کارآفرینی را با حساسیت پیگیری خواهیم کرد و با بانک‌هایی که بخواهند با سودهای مضاعف فشار غیرشرعی به تولید بیاورند، مقابله می‌کنیم.

رییس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی هم گفت: دستاوردهای قضایی نظام جمهوری اسلامی به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و ‌خون شهدا که قابل ارایه به تمام دنیا است باید تبیین شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ادامه داد: دو سال و نیم خدمت در خراسان جنوبی طوری گذشت که امروز می‌توان گفت ارتباط مردم با دستگاه قضایی ریل‌گذاری شده و مردم به‌راحتی می‌توانند حتی با رییس کل دادگستری ارتباط بگیرند، در دادگستری به سوی رسانه‌ها باز شد و رسانه‌ها در سیاست‌های قوه قضاییه همواره همراه شدند.

وی اظهار داشت: مدت کوتاهی توفیق خدمت در استانی با مردم شریف و انقلابی را داشتم و درس‌های زیادی از مردم این استان گرفتم؛ مردمی که در پاسداشت نظام و انقلاب و آرمان‌های شهدا تا آخرین لحظه ایستاده‌اند و علیرغم همه مشکلات، انقلاب و ‌نظام ‌سربازی برای رهبر را فدای چیزی نکردند.

رییس کل جدید دادگستری استان کرمان گفت: مردم خراسان جنوبی در انقلابی‌گری سرآمد هستند و میزان مشارکت مردم در انتخابات متعدد نشان‌دهنده عمق بصیرت مردم این استان است و در هر صحنه‌ای که نیاز دانستند حضور پیدا کردند، ما هم در دستگاه قضایی وقت را وقف خدمت کردیم اما اینکه توانستیم یا نتوانستیم مردم باید قضاوت کنند.

وی با بیان اینکه با همه تنگناها در دوران کرونا دادرسی الکترونیکی را در دستور کار قرار دادیم افزود: خراسان جنوبی در زمینه دادرسی الکترونیک در کشور سرآمد استان‌ها است و امروز بدنه دادگستری استان به این دادرسی اعتقاد دارند.

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: مردم با صرف کمترین هزینه با مجموعه دادگستری خراسان جنوبی ارتباط می‌گیرند و در دوران کرونا که حضور مردم محدودیت داشت روند دادرسی متوقف یا طولانی نشد و رای مقتضی حتی در کشورهای اروپایی، آمریکایی و حتی در دل اقیانوس از طریق این درگاه صادر شد که از افتخارات نظام قضایی کشور است.

رییس قوه قضاییه ۲۵ اردیبهشت امسال حجت‌الاسلام‌ علی موحدی‌راد را به سمت رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی منصوب کرد.

موحدی‌راد پیش از این در سمت رییس شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی مشغول به خدمت بوده و دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از دیگر سوابق وی است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی هم با حکم رییس قوه قضاییه به سمت رییس کل دادگستری استان کرمان منصوب شد.