فرماندار نهبندان گفت: امسال از محل منابع مختلف ۳۱ میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان مرزی اختصاص یافت که برای تکمیل ۱۱۳ پروژه عمرانی و زیرساختی هزینه می‌شود.

مجید بیکی روز شنبه در نخستین نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهبندان که با دستور کار توزیع اعتبارات سال ۹۹ برگزار شد افزود: اعتبارات شهرستان در قالب ١١٣ پروژه، ٢۶ فصل، ۴٣ برنامه و بین ۴۴ دستگاه اجرایی شهرستان توزیع شد.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۱۳ پروژه در دست اجرا، ۸۲ پروژه نیمه‌تمام، ۲۸ پروژه مستمر و سه پروژه جدید است که ۴١ پروژه در حوزه روستایی با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان، ٣۴ پروژه در حوزه شهری با هشت میلیارد تومان و ٣٨ پروژه منطقه‌ای با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار است.

فرماندار نهبندان گفت: با توجه به لزوم تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی نهبندان برای جذب سرمایه‌گذار، ۲ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان را برای اجرای آن اختصاص دادیم و چهار میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی نیز برای تکمیل زیرساخت‌ها شهرک صنعتی نهبندان اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: امسال تکمیل طرح‌های عمرانی دارای پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت قرار دارد تا هرچه سریعتر مردم از مزایای آن برخوردار شوند.

بیکی افزود: پروژه‌های مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی، تامین زیرساخت‌های مسکن محرومان، پروژه‌های زکات طبق فهرست اعلامی به شهرستان‌ها، پروژه‌های جهش تولید، پروژه‌های تفاهم‌نامه منعقد بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اولویت‌ها در تخصیص اعتبارات شهرستان بوده است.

او از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تمامی تلاش خود را برای جذب هرچه بیشتر اعتبارات ملی در راستای اجرا و تکمیل طرح‌های زیرساختی به کار گیرند تا شاهد تحول خوبی در نهبندان باشیم.

فرماندار نهبندان عنوان کرد: سال گذشته نیز ۹۸۰ میلیون تومان اعتبار تملک دارایی و سرمایه‌ای، ۲۴ میلیارد تومان اعتبار توازن منطقه‌ای و ۹ میلیارد  و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار ۲ درصد نفت برای شهرستان نهبندان مصوب شد که ۳۰ درصد اعتبارات تملک دارایی، ۴۰ درصد اعتبارات توازن منطقه‌ای و ۱۹ درصد اعتبارات ۲ درصد نفت اختصاص یافت.

وی گفت: شهرستان نهبندان ظرفیت‌های مختلف و خوبی برای توسعه دارد که استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه خوبی برای اشتغال جوانان و ایجاد درآمد پایدار در سال جهش تولید باشد.

مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.