رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: ۳ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت فاز دوم خانه مطبوعات و رسانه‌های استان مصوب شد که در سال آینده به طور کامل تخصیص می‌یابد.

حمید جهانشاهی در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان جنوبی به اختصاص سه میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اشاره کرد و توضیح داد: از این مبلغ یک میلیارد تومان امسال تخصیص یافته و بقیه در سال آینده محقق می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد اوایل سال آینده از ساختمان خانه مطبوعات بازدید و دستورات لازم برای تسریع در ساخت این پروژه را صادر کند.

وی همچنین به آمادگی این سازمان برای برگزاری دوره‌های آموزشی، تأمین فضا و مدرس و… در موضوع‌های مورد نیاز خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اشاره کرد و افزود: حمایت مستقیم از خانه مطبوعات از طریق فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان پذیر است.

وی گفت: تلاش می‌شود برای سال آینده در بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، درصدی برای رسانه‌ها در نظر گرفته و بخشی از تجهیزات مورد نیاز خانه مطبوعات نیز در اعتبارات عمرانی محقق شود.

وی از مدیرعامل خانه مطبوعات استان خواست لیست مطالبات و دیون دستگاه‌های اجرایی به رسانه‌ها را به وی ارائه دهد تا به صورت ویژه پیگیری شود.

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هم در این دیدار بر تحقق وعده استاندار مبنی بر تخصص سه میلیارد تومان برای ساخت فاز دوم ساختمان خانه مطبوعات استان اشاره کرد و افزود: در استان وجه اقتصادی غالب نیست، رسانه‌ها هم دچار مشکلات اقتصادی و در حال تعدیل و تعطیل شدن بوده و نیاز به حمایت بیشتر دارند.

«محمود حیدری» تاکید کرد: رسانه‌ها برای ادامه کار و انعکاس بهتر عملکرد دستگاه‌ها نیاز به حمایت دارند. علاوه بر این بخشی از مشکلات رسانه‌ها، نبود آموزش و آشنایی مدیران با حوزه اطلاع رسانی است.

به گفته وی چنانچه دستور دکتر جهرمی سخنگوی دولت، در زمینه اختصاص بخشی از اعتبارات‌ها دستگاه‌ها به حوزه اطلاع رسانی به رسانه‌ها، بخشی از مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود.

وی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست میزان اطلاع رسانی مدیران در مورد خدمات دولت را ارزیابی کند. چرا که با گفته سخنگوی دولت برای اطلاع رسانی، فرصت خوبی به منظور انعکاس خدمات دولت فراهم شده است.

حیدری همچنین حمایت از خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، پرداخت مطالبات رسانه‌ها و جلوگیری از انباشت سالانه آن را مطرح کرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور