در دیدار اعضای مجمع ملی جوانان استان با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی مطرح شد:

سه دستور ویژه معاون سیاسی استاندار برای جوانان

مصطفی ملائی- به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی خبر و هنر ؛ دیدار اعضای مجمع ملی جوانان با اسماعیلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، محمودی معاون دفتر امور اجتماعی و شریفی معاون دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

دکتر اسماعیلی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تاکید براینکه دولت از تمام ظرفیت های جوانان نخبه استفاده می کند عنوان کرد: از سمن های فعال داخل استان تعدادی از آنها را در زمینه نشاط اجتماعی استفاده می کنیم. وی دستور داد تا علت کم کاری ستاد رسیدگی به امور جوانان استان بررسی شود و در صورت صلاح دید استاندار این جلسه به ریاست معاونت سیاسی انجام شود. اسماعیلی نسبت به انتخاب مشاور تاکید کرد که در این زمینه دستورالعملی ارائه شود تا از فردا به تمام مدیران دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شود و مقرر شد به انتخاب مجمع ملی جوانان استان یک مشاور جوان برای معاونت سیاسی معرفی شود.

 

انتقاد معاون استاندار: تمام انرژی ها در استان برای تخریب یکدیگر استفاده می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بیان کرد: مجمع جوانان استان نخبه های شاخص تمام حوزه های را معرفی کنید و در قالب مجمع جوانان طرح ها را به دستگاه های اجرایی معرفی کنید تا قدرت بیشتری داشته باشد. اسماعیلی گفت: متاسفانه فرهنگی که در استان وجود دارد تمام انرژی ها برای تخریب یکدیگر صرف می شود و به نوعی زیراب زدن استفاده می کنند و شما جوانان باید برای رفع این معضل در استان به فرهنگ گفتمان مردم سالاری ایجاد کنید. وی توصیه کرد که جوانان نخبه وقتشان را صرف کار اداری نکنند چرا که استان ما نیازمند حرکت قطار توسعه است

 

 

از قوانین آگاه باشید تا کسی شما را دور نزند

محمودی مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه ۴ دستگاه بهزیستی، ورزش و جوانان، استانداری و نیروی انتظامی مجوز برای سازمان های مردم نهاد صادر می کنند عنوان کرد: اطلاع از قوانین و مقررات باعث می شود تا کسی نتواند شما را دور بزند. وی ضعف در عدم آگاهی از دستورالعمل ها، قوانین و مقررات حوزه سازمان های مردم نهاد را یکی از مشکلات این حوزه دانست و افزود: رویکرد فعلی دولت اجتماع محور است و سازمان های مردم نهاد که متشکل از جوانان پویا و فعال است نباید حرف از استخدام دولتی بزنند. مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جوانی مطالبه گر یعنی کسی که اطلاع کاملی از قوانین داشته باشد که خود را بتواند به درستی در جامعه معرفی کند ادامه داد: در سال گذشته دو بانک اطلاعاتی از سازمان های مردم نهاد به دستگاه های اجرایی معرفی شده است که این وظیفه ما نبوده است.

 

سازمان های مردم نهاد تاثیرگذار در کوچک سازی بدنه دولت

 

شریفی معاون دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد؛ نهادی غیر انتفاعی است بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون سه سمن دیگر به سازمان های مردم نهاد اضافه خواهند شد. وی با تاکید براینکه جوانان نباید خودشان را محدود کنند و جمعیت شان باید افزوده شود ادامه داد: از ابتدای سال ۸ پرونده برای ثبت ارسال شده است. شریفی افزود: یکی از برنامه های دولت کوچک سازی بدنه اجرایی خود است که سازمان های مردم نهاد می توانند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله