رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از اخذ مجوز مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای جهاددانشگاهی استان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
جلال الدین صادقی امروز، ۱۲ اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اخذ مجوز مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از سوی وزارت بهداشت گفت: این مرکز جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی پزشکی در استان برای جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای با هدف سامان دهی آموزش های مهارتی و حرفه ای نظام سلامت در استان، استفاده از ظرفیت های موجود در کشور برای تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه سلامت، راه اندازی شد، بیان کرد: ارتقای کیفیت آموزش های مهارتی حرفه ای و استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی پس از کسب مجوز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی در این مرکز بر مبنای استانداردها و قوانین آموزشی مرکز ملی آموزش های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی برگزار و منجر به کسب یا ارتقاء مهارت حرفه‌ای مهارت‌آموز و همچنین سبب افزایش توانمندی شغلی فرد در حوزه پزشکی از طریق افزایش مهارت‌های مرتبط با حرفه می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه از مهمترین اهداف این مرکز و اولویت های آن حل مشکلات و نیازهای جامعه است، یادآور شد: در مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای جهاددانشگاهی متقاضیان با سطوح تحصیلاتی دیپلم تا دکتری می توانند به تناسب در دوره های مهارتی و حرفه ای پزشکی شرکت کنند.