مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که دفاع مقدس منبع عظیمی برای حال و آینده ما است، عنوان کرد: ضرورت پرداختن به این موضوع در شرایط فعلی که بیش از هر زمانی نیاز به اراده ای قوی همانند ۸ سال دفاع مقدس داریم و دست خالی مقابل دشمن ایستاده ایم ، بیشتر احساس می شود.

مراسم رونمایی از دو کتاب در راستای هفته دفاع مقدس شنبه شب، ۶ مهرماه ۱۳۸۹ در محل پاتوق کتاب بیرجند با حضور جمعی از نویسندگان و دوستداران کتاب برگزار شد. ناصر نبی زاده با بیان این که از زمان برگزاری کنگره سرداران شهید استان تاکنون ۱۵۰ عنوان کتاب در حوزه شهدا، خاطرات و دستنوشته های آنان، تهیه و چاپ شده و یا در انتظار چاپ هستند، ادامه داد: از تمام کسانی که در این کار بزرگ و شایسته سهمی داشته و همت کرده و این خاطرات را بازآفرینی کردند تا در اختیار ما و نسل جوان قرار گیرد، تشکر می کنم.
به گفته وی کتب دفاع مقدس منبع شایسته ای هستند تا از این شرایط خاص با همت مردم و با کوشش مسئولان به سلامت گذر کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با تاکید بر این که باید نگاهی دوباره به عملکرد رزمندگان داشت، خاطرنشان کرد: جوانان امروز ، بیش از هر زمان دیگری در معرض سوال قرار دارند و بخش عظیمی از پاسخ های آنان در بستر ۸ سال دفاع مقدس نهفته است.
نبی زاده با بیان این که کنگره سرداران شهید بستری را فرآهم کرده و این جریان بزرگ ادامه دارد، افزود: در کنار این بستر باید نگاهی دقیق تر، هنرمندانه و عالمانه به ۸ سال دفاع مقدس داشته باشیم. وی به رونمایی از دو کتاب با محتوای دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: این رونمایی به ما یادآوری می کند که تمام اندیشه و زندگیمان قدردان کوشش ها و زحمات شهدا و رزمندگان است.