مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: برگزاری یادواره شهدا نقش موثری در بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه دارد.
. حجت الاسلام اسداللهی در یادواره شهدای بسیجی روستای چلونک که با حضور دانشجو معلمان جهادگر وحراست دانشگاه فرهنگیان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: اگر شجاعت ها، ایثار، ازخودگذشتگی و جان‌نثاری شهدا و رزمندگان اسلام نبود الان آرامش و آسایش در جامعه وجود نداشت.
مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا نقش موثری در روشنگری بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آن ها را فراهم می کند.
حجت الاسلام اسداللهی تصریح کرد: باید در تبیین سبک زندگی شهدا تلاش شود زیرا دشمنان ایران به دنبال تبدیل کردن ارزش های ایران به ضد ارزش هستند و از ترویج فرهنگ شهدا جلوگیری می کنند.
به گفته وی فرهنگ شهدا نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است و موظف هستیم با برگزاری یادواره های شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم.
استاد خدادوست ازراویان دفاع مقدس در ابتدای این جلسه گفت: برگزاری یادواره شهدا نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.
به گفته وی رشادت ها و زحماتی که شهدا کشیده‌اند و آثاری را که از خود در دنیای امروز و جهان اسلام بر جا گذاشتند با هیچ کاری جبران نمی شود.
وی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت از سرمایه های کشور است و باید آنها را پاس بداریم.
به گفته وی شهدا کارنامه افتخارآمیز این ملت هستند که عزت و شرافت را برای ملت ایران رقم زدند و امروز نیز ما امنیت خود را و کشور را مدیون خون آنها می دانیم .
خدادوست با اشاره به اینکه همه ما مدیون فداکاری‌های شهداء، ایثارگران ، آزادگان و جانبازان انقلاب اسلامی هستیم، افزود: آرامش و امنیت امروز ایران مرهون از خودگذشتگی شهیدان است و بی شک راه این دلیرمردان، ادامه دارد.
وی تاکید کرد: همه باید قدردان شهدا باشیم و از آرمان های آنان به خوبی دفاع کنیم و مسئولان باید قدر حضور مردم را بدانند، چراکه در همه عرصه ها تا پای جان همراه با انقلاب هستند.
وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم پاسدار آرمان ها و خون پاک و بر زمین ریخته شده این مجاهدان راه حق باشیم.
به گزارش خبرنگار ما در پایان از خانواده دوشهید این روستا شهید ابراهیمی و شهید قلی پور قدردانی شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور