امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: از ویژگی های جریان انقلاب می توان به معرفت، بصیرت و صبر اشاره کرد لذا باید با روحیه انقلابی این ویژگی‌ها را در خود پرورش دهیم .

 حجت الاسلام محمد مختاری  در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد افزود: دشمن در قدم اول تلاش دارد که معرفت را گرفته و ذهن مردم به خصوص جوانان را نسبت به دین منحرف تا اسلام را کمرنگ کند لذا بصیرت از مهمترین وجه در کنار معرفت است تا بتوان حق و باطل را تشخیص داد.

وی اظهار کرد:سنگر قرآن و اهل بیت(ع)، امروز نظام اسلامی است لذا نمی‌توان دین را قبول داشت اما پایبند به نظام اسلامی نبود پس دین را باید با بصیرت مطابق نظام اسلامی شناخت.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تاکید کرد: از همین روز دشمن تلاش دارد ریشه اسلام را در انقلاب بزند و از طرفی انقلاب اسلامی بدون ولایت فقیه دوامی ندارد.

وی گفت: انسان بدون اسلام دنیا و آخرتی ندارد و هیچ چیز جای دین را در زندگی نمی گیرد.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه مردم سنگر اسلام، نظام و ولایت فقیه است ادامه داد: پس مسئولان با بصیرت باید بیشترین توجه را به مردم داشته باشند چون اگر مردم همراه نظام باشند دشمن به هیچ هدفی نمی رسد.

وی تاکید کرد: به همین خاطر ۴۴ سال انقلاب اسلامی با قدرت تدوام داشته چون مردم مهمترین پشتوانه این نظام است لذا باید همیشه مردم را در صحنه نگه داشت و انتخابات پیش رو نیز از همین صحنه‌های با اهمیت است.

خطیب جمعه بیرجند گفت: در کنار همه این مسایل باید صبر نیز پیشه داشت تا بتوان بر نفس غلبه کرد و ملاک ایمان هم صبر است که مکمل معرفت و بصیرت محسوب می‌شود.

وی یادآور شد:یکی از واقعیت‌های روشن و بارز که در طول تاریخ بشریت ساری و جاری بوده تقابل و درگیری حق و باطل است لذا کربلا و جنگ هشت ساله ایران و عراق سرریز همین مسئله بوده که در هر زمانی جریان داشته و حتی درون انسان هم از آن مبرا نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سعادت و شقاوت انسان در جنگ میان حق و باطل مشخص می‌شود لذا باید مراقبت کرد که در مسیر حق پایدار بود ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر سعادت مند شدند به همین خاطر بود که راه حق را برگزیدند پس باید با شناخت دقیق درست دست به تحلیل درست حقایق زد.

لازمه انقلابی بودن، معرفت همراه با بصیرت و صبر است

وی بیان کرد: سازش با دشمن ناشی از عدم شناخت درست تقابل جنگ و باطل است پس با استبکار هیچگاه نمی‌توان کنار آمد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه کربلا اوج توحید محوری سپاه امام حسین(ع) بود تاکید کرد: اما در عصر حاضر جریان باطل رذالت را به اوج رسانده لذا می‌بینیم از ابتدای انقلاب تاکنون چه جنایت‌هایی که انجام نداده اند و از هیچ کاری کوتاهی نکردند.

وی افزود:هشتم شهریور، هفتم تیر و ترورهای مختلف همه نشان این بود که منافقان داخلی و مستکبران خارجی دست به دست هم دادند و این جنایت ها را رقم زدند.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: جریان باطل کورکورانه حمله می‌کند تا راهش را باز کند برای همین در جنایت هشتم شهریور حتی جنازه شهدا قابل تشخیص نبود.

وی گفت: اوج خباثت منافقان هم در جایی بود که کنار صدام علیه ملت خودشان جنگیدند و امروز هم نوکری استکبار را می‌کنند .

حجت الاسلام مختاری تاکید کرد: آنچه برای دنیا و آخرت انسان مفید بوده حق است و میزان سنجش اعمال هم همین مسئله خواهد بود پس برای سعادت باید پیرو حق باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم یک دولت انقلابی است یادآور شد:این فرصتی است تا خود را با اهداف دولت هماهنگ کنیم و در مسیر جریان حق قرار گیرد.

خطیب جمعه بیرجند عنوان کرد: اسلام انقلاب ، سیاسی بوده و در ادامه راه اهل بیت(ع) به دنبال نجات بشر از گمراهی است لذا دین برای انقلاب ضروری بوده تا از طریق آن بتوان به معرفت رسید.

محمد علی رجایی رییس جمهوری و محمدجواد باهنر نخست وزیر هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ در انفجار بمب در ساختمان نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.