?معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تدابیر ارزنده سردار دلها علاوه بر ایجاد امنیت پایدار، امنیت اقتصادی محور مقاومت را به همراه داشت.
اشرفی با بیان این مطلب در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مؤلفه های نشان دهنده قدرت هر منطقه، امنیت اقتصادی است.
?وی تصریح کرد: امنیت اقتصادی که ارتباط تنگاتنگی با ترغیب سرمایه گذاران به فعالیت و رونق واحدهای تولیدی دارد، در توسعه اقتصادی هر منطقه نقش بسزایی ایفا می کند.
?معاون اقتصادی استاندار با تأکید بر این که بعد از خاتمه پیدا کردن جنگ سرد که دنیا به دنبال تجاری شدن بود، مقوله امنیت اقتصادی مورد توجه قرار گرفت و بر سر زبان ها افتاد.
?اشرفی با اشاره به سطح بندی که از امنیت شکل گرفته، گفت: امنیت اقتصادی در سه سطح فردی، اجتماعی و بین المللی نقش آفرینی می کند.
?وی تأکید کرد: رسیدن به این امنیت را مدیون فعالیت ها و تلاش سردار سلیمانی هستیم.
?معاون اقتصادی استاندار با تأکید بر نقش سردار سلیمانی در امنیت محور مقاومت و روابط اقتصادی- سیاسی ایران با کشورهای این حوزه، اظهار داشت: کشورهای عراق و سوریه، بازکننده مسیر دریای مدیترانه به سوی ایران هستند و دسترسی به بنادر دریای مدیترانه به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیکی می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی بر اقتصاد ایران به جا بگذارد.
?اشرفی ادامه داد: با فعال‌سازی این مسیر، بازارهای خوبی به روی کالاهای ایرانی در کشور سوریه باز می شود.
?وی با اشاره به تأثیر تحریم ها بر مبادلات تجاری ایران، متذکر شد: با استفاده از روابط حسنه ایران و عراق، ما می توانیم با دسترسی به بندر ام القصر، از ظرفیت این بندر به بازارهای جهانی صادرات داشته باشیم.
?به گفته وی؛ مشارکت ایران در بحث بازسازی عراق و سوریه، فرصت بسیار خوبی برای ماست که از ظرفیت توانمندی های فنی-مهندسی، ساختمان سازی، تولید مصالح ساختمانی و … و در نتیجه رونق تولید کشور استفاده کنیم .
?معاون اقتصادی استاندار در ادامه از جای خالی کارهای تحقیقاتی و پژوهشی قوی در زمینه نقش سردار مقاومت در امنیت محور مقاومت گفت.
?اشرفی خاطرنشان کرد: بدون تردید با انجام پژوهش هایی با این محور، جایگاه حاج قاسم سلیمانی در امنیت منطقه روشن تر می شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور