#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مجتمع آب‌درمانی معلولان با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال در نهمین روز دهه فجر با حضور معاونان استاندار خراسان جنوبی در بیرجند افتتاح شد.

مجموعه چندمنظوره ورزشی درمانی موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند روز چهارشنبه با حضور سرپرستان معاونت هماهنگی امور عمرانی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در این آیین گفت: با توجه به اینکه این پروژه مصوب استانی نبوده و ردیف بودجه عمرانی مستمر هم نداشته، با پیگیری‌های بهزیستی و همراهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مجموعه استانداری استان با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۱۲ میلیارد ریال از محل منابع ملی (سازمان بهزیستی کشور) تامین مالی شد.

علی عرب‌نژاد از کمک ۱۱۰ میلیون تومانی خیران به اجرا و تکمیل پروژه آب‌درمانی در بیرجند خبر داد و افزود: این مجموعه ورزشی شامل ۲ بخش آب‌درمانی و سالن ورزشی است که در حال حاضر پروژه آب‌درمانی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

وی بیان کرد: این مجموعه درمانی با بخش‌های مختلف آب‌درمانی، جکوزی، سالن کار درمانی و ماساژ علاوه بر ۴۰۰ معلول و سالمند ساکن در موسسه خیریه حضرت علی اکبر (ع) به همه معلولان استان نیز خدمات ارائه می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: دهه فجر یادآور تلاش‌های فراوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی است.

حسین موهبتی با اشاره به خدمات ماندگاری که طی بیش از ۴۰ سال گذشته در کشور انجام شده است افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در تامین زیرساخت‌ها در اقصی نقاط کشور با کمترین مشکلات و کمبودها مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: گاز که به عنوان یک زیرساخت جدید محسوب می‌شود، امروز شاهد هستیم به برکت نظام اسلامی بالغ بر ۹۵ درصد روستاهای خراسان جنوبی از این نعمت بهره‌مند شده‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه رویکرد دولت سیزدهم، مردم‌محوری و توجه به اقشار آسیب‌پذیر بوده لذا بهره‌برداری از این پروژه در راستای خدمات‌رسانی به افراد توانخواه بسیار ارزشمند است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران در بهره‌برداری از پروژه‌های خدماتی تاکید کرد و افزود:: با توجه به اینکه اعتبارات اندک دستگاه‌های اجرایی، همه نیازهای جامعه هدف را پاسخ نمی‌دهد باید از توان و ظرفیت خیران در این راستا بهره ببریم.