نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: صهیونیست‌ها و استعمارگران به دنبال رواج فساد و تباهی در کشورهای مسلمان هستند تا از این طریق نفوذ و سلطه یابند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در هشتمین همایش سراسری چادرهای آسمانی به میزبانی ستاد فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: دشمن تلاش دارد با تضعیف عفاف و حجاب، جامعه اسلامی را به نابودی بکشاند و سابقه آن در برخی جوامع مسلمان همچون اندلس وجود دارد.

وی افزود: دشمن در طراحی‌های خود برای تسلط، به دنبال مساله اندلس‌سازی است لذا استعمار می‌خواهد با تضعیف یک کشور اسلامی پیشرفته مانند اندلس مسلمان، تمدن دنیا را به عقب بیندازد و افرادی فاسد از طریق فساد اخلاقی نفوذ یافتند اما کسانی که دنبال علم و تقوا بودند به بهانه عفاف و حجاب ساقط یا قتل عام شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از همین رو اندلس‌سازی مساله مشخصی است که برای کل کشورهای اسلامی با ترویج فساد و تباهی به دنبال آن بوده‌اند و یک برنامه استعماری است.

وی اضافه کرد: مانند وقتی که داعش وارد شهری می‌شود باید با نفوذ استعمار هم جنگید، عوامل رضاخانی امروز مدعی و طلبکار هستند اما اینها و طرفدارانشان ضربه‌هایی به تمدن مردم زدند که باید پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: عده‌ای با نام جریان، حزب یا گروه برنامه‌های صهیونیسم را دنبال می‌کنند که حتی صهیونیست‌ها از آنها به عنوان ذخایر در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرده لذا باید به خاطر مشکلاتی که ایجاد کرده‌اند پاسخگوی مردم باشند.

وی اظهار کرد: مساله عفاف و حجاب یک موضوع فکری و در عین حال یک مساله عقلانی است که در وحی، قرآن کریم، حدیث و سنت جایگاه خود را دارد.

 

امام جمعه بیرجند افزود: حجاب و عفاف یک قانون است که از حیث شرعی، فطری، عقلانی و عرفی حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در کدام کشور و جامعه عده‌ای با اهداف خاص اجازه دارند قانون را زیر سوال ببرند این در حالی است که همه می‌دانیم یا باید بدانیم نظام هستی براساس قانون است و باید تابع آن باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: حتی روئیدنی‌ها هم قانون دارند، عالم حیوانات طبق قانون رفتار می‌کند حتی صنایع هم قانون دارد و چطور انسان که اشرف مخلوقات است تابع قانون نباشد.

وی اظهار کرد: این قانون برای فرد فرد جامعه امتیازهایی دارد که شمارش نداشته لذا انسان‌ اگر بخواهد انفرادی زندگی کند هرچه تلاش داشته باشد فقط می‌تواند شکم خود را سیر نگه دارد اما جامعه و قوانین آن به یکایک انسان‌ها، میلیون‌ها امتیاز می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انواع خدمات، امنیت و کوچکترین نیاز هر انسان در تهیه مایحتاج براساس قانون تنظیم شده و در دسترس همه افراد قرار می‌گیرد لذا قبول نداشتن قانون به معنای وحشی‌گری است.

وی افزود: چنین افرادی تناقض گویی در سخن و عمل دارند زیرا به اصطلاح تابع دموکراسی غربی هستند در حالی که همان کشورهای غربی اجازه بی قانونی به فرد را نمی‌دهند اما مقابل قانون جمهوری اسلامی می‌ایستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: هر انسانی که در جامعه زندگی می‌کند یک حریم خصوصی و یک حریم عمومی دارد و این حریم عمومی یعنی اینکه حقوق دیگران در آنجا لحاظ شده و دیده شود.

وی عنوان کرد: در این حریم عمومی بازتاب عمل، گفتار و رفتار هر فرد روی دیگران تاثیرگذار بوده و باعث تغییر سرنوشت افراد می‌شود لذا این فضای عمومی که حق دیگران در آن مطرح بوده یک مساله حقوقی است و هیچ کسی حق فاسد کردن این فضا را ندارد.

امام جمعه بیرجند افزود: اگر افرادی هستند که خوب و بد را متوجه نمی‌شوند باید قانون را تفهیم کرده و امر به معروف و نهی از منکر انجام داد اما وقتی برنامه استعماری و دشمن است باید جور دیگری با آن برخورد کرد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: ۲۱ تیر سالروز قیام مردم علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد را گرامی می‌داریم و این روز فرصت مغتنمی برای پرداختن به موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب است.

سرهنگ حسن شجاعی نسب افزود: فرماندهی انتظامی کشور همراه با سایر سازمان‌ها و نهادها در کنار ماموریت‌های متعدد دیگر در چهار حوزه معابر، اماکن، فضای مجازی و صنوف ورود کرده و امیدواریم با همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها این مسیر با قوت ادامه یابد.

وی با اشاره به پیشینه حفظ حجاب در کشور اظهار کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، مجاهدان حریم امامت و ولایت، سرداران بزرگ، آزادگان و مدافعان ارزش‌ها در سایه حیا و عفت همچنین در دامان مادرانی عفیف متولد شده، زندگی کرده‌ و به دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل اسلامی پرداخته‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به شروع جنگ ترکیبی با زوایای متعدد گفت: رزمندگان مدافع، همه دغدغه‌مندان فضای عفیفانه و امر به معروف و نهی از منکر در راستای یک جامعه انقلابی و جهادی باید همه سعی و تلاش خود را در این مسیر انجام دهند تا دامان پاک مادران و فضای ارزشی کشور براساس هنجارهای اجتماعی حفظ شود.

در این همایش تعدادی از مادران، همسران و دختران شهید تجلیل شدند همچنین از ۳۵ نفر نمونه‌ها و فعالان حوزه عفاف و حجاب سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد تقدیر شد.