?پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی
?باسمه تعالی
نامگذاری ۲۲ مرداد ماه به عنوان «روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی» فرصتی است تا ضمن گرامیداشت این روز، از زحمات و تلاش های گران سنگ یکایک نیکوکاران و فعالان نیک اندیش این حوزه قدردانی کنیم.
?استان خراسان جنوبی با فعالیت قریب پانصد تشکل غیردولتی، رشد حدود ۴۰ درصدی را در تعداد سازمان های مردم نهاد تجربه کرده و به رتبه چهارم کشوری دست یافته است که بیان گر روحیه ی کار گروهی و مشارکت اجتماعی است.
?همراهی و هم افزایی تشکل های غیردولتیِ خراسان جنوبی در «رزمایش کمک مومنانه» و حمایت از آسیب دیدگان بیماری کرونا، همه ی افراد جامعه را در مسیر همدلی قرار داد و تبلور «یَدُ الله مَعَ الجَماعَه» بود.
?همزمانی این روز ارزشمند با شرایط امروز جامعه و همراهی سمن ها و خیریه ها در پیشگیری و کنترل شیوع کرونا، تاثیر بسزایی در عبور موفق از این بحران در مقطع حساس کنونی دارد و نقش ویژه ی جلب مشارکت های مردمی را برجسته تر می کند.
?بدینوسیله فرارسیدن این روز را به همه عزیزانی که در قالب موسسات، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد به ایفای نقش و انجام وظایف اجتماعی مشغولند، تبریک عرض نموده و از خداوند متعال برای همگان سلامتی، عزت و توفیق روزافزون مسألت دارم.
?محمد صادق معتمدیان
استاندار خراسان جنوبی