معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت نسبت به مصوباتی که در سفرهای استانی گذرانده، حساس است و عزم جدی برای انجام آنها دارد.

علیرضا عباس‌زاده درباره رهاوردهای اولین سفر رئیس جمهور و اعضای دولت در دور دوم سفرهای استانی به رسانه‌ها بیان کرد: دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم از خراسان جنوبی آغاز شد و باعث افتخار ماست که در روزهای پایانی هفته گذشته میزبان رئیس جمهور بودیم.

وی افزود: این سفرها با هدف بررسی مصوبات سفر اول، دیدار چهره به چهره مدیران ارشد کشور با مردم و نیز بررسی ظرفیت‌های منطقه‌ای برای رشد و توسعه استان‌ها صورت می‌گیرد و امید است مثل سفر اول برکات خوبی داشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در دور اول سفر رئیس جمهور به دلیل محدودیت‌های کرونایی امکان دیدار مردمی و برگزاری جلسات تخصصی در حوزه‌های مختلف نبود اما در این دور شاهد حضور رئیس جمهور در جمع مردم نهبندان، بیرجند، قاینات و سربیشه بودیم که از حضور حماسی آنها در استقبال از دولتمردان تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به نشست رئیس جمهور با فعالان اقتصادی تحت عنوان “نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی” افزود: در این برنامه که با حضور اشخاص حقیقی و حقوقی فعال اقتصادی برگزار شد، مباحث مهم و دقیقی در زمینه ایجاد رشد و توسعه اقتصادی استان مطرح شد که نتایج آن برای تحول در خراسان جنوبی بسیار موثر خواهد بود.

عباس‌زاده با اشاره به سفر برخی معاونان رئیس جمهور و وزرا به شهرستان‌های استان اظهار داشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان زیرکوه و قاینات، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طبس، بشرویه و بیرجند، وزیر راه و شهرسازی به طبس، بیرجند و سربیشه، وزیر کشور به بیرجند، وزیر جهاد کشاورزی به بیرجند و فردوس، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز به بیرجند و درمیان و سایر وزرا به شهرستان‌های دیگر سفر کردند.

وی عنوان کرد: مردم روستاهای محروم لانو و منطقه درح سربیشه با حضور رئیس جمهور در جمع خودش بسیار خوشحال شدند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: رئیس جمهور روز دوم سفر به استان را با حضور در منطقه مرزی درح آغاز کردند و حرف‌های مردم را شنیدند همچنین پروژه انتقال آب به روستاهای مرزی، منطقه درح و لانو همچنین طرح‌های اشتغال بانوان و گروه‌های جهادی مستقر در این روستاها بازدید شد و درخصوص سهمیه سوخت مرزنشینان قول‌های مساعدی دادند.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی سه پروژه اساسی استان در حوزه زیرساختی و تولیدی افتتاح شد که مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز یکی از این طرح‌ها بود.

عباس‌زاده گفت: این پروژه در حوزه آب و فاضلاب بسیار مهم است که اعتبارات آن در سفر قبلی رئیس جمهور به استان تامین شد و در این سفر رسما به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به افتتاح سه طرح بزرگ صنعتی در کارخانه کویر تایر بیرجند همزمان با حضور رئیس جمهور اضافه کرد: خط ۱۴ هزار تنی تولید تایر سواری و پروژه ۵۰ هزار تنی تولید تایر فوق سنگین معدنی، کامیونی، اتوبوسی، باری همچنین خط تولید تایرسازی تک مرحله‌ای به‌ عنوان هشتمین کشور سازنده دنیا در این کارخانه به بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه تایرزنی که اولین بار در کشور در کویر تایر به بهره‌برداری رسیده از پروژه‌های دانش بنیان است.

وی افزود: دستگاه‌هایی که در کارخانه کویر تایر به بهره‌برداری رسیده، تولید فرزندان خراسان جنوبی است و موجب قطع وابستگی به خارج کشور می‌شود.

عباس‌زاده گفت: طرح‌های افتتاحی در شرکت کویر تایر در مجموع هزار و ۶۲۰ نفر اشتغال مستقیم را در استان رقم زد و قطع وابستگی کامل به خارج را در بردارد که اینها مایه نشاط و دلگرمی برای استان است.

وی همچنین به افتتاح واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات با سرمایه‌گذاری بیش از پنج هزار میلیارد تومان، اشتغال ۴۵۰ نفر مستقیم و ۲ هزار نفر غیرمستقیم اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با حضور رئیس جمهور در شهرستان قاینات به بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: همزمان با سفر رئیس جمهور میزهای ارتباطات مردمی در دستگاه‌های اجرایی استان با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزرا برپا شد و بیش از ۲۸ هزار نامه و ۵۲ هزار درخواست در سامانه ۱۱۱ ثبت شده است.

وی بیان کرد: سامانه ۱۱۱ امروز هم فعال است و مردم می‌توانند درخواست‌های خود را مطرح کنند.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در اولین سفر دور دوم سفرهای استانی صبح پنجشنبه ۲۴ آذر ماه وارد بیرجند شد و تا روز جمعه در استان خراسان جنوبی حضور داشت.