#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروز نقش انقلاب اسلامی در عرصه جهانی مشهود است که مردم انقلابی ایران زمینه‌ساز آن بوده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار دست‌اندرکاران مراسم بزرگداشت روز سربیشه افزود: انقلاب اسلامی کشورهای استکباری را به اضمحلال کشانده و این دستاورد مهم به برکت ابتکار عمل مردم انقلابی و عناصر ضد استکباری است.

وی گفت: شهادت یک نقطه تاریخی نیست بلکه یک جریان است همان طور که عاشورا یک نقطه تاریخی نیست؛ اینها جریان است و انقلاب اسلامی هم در این مسیر قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگرچه افتخار شهدا از خانواده آنان آغاز می‌شود اما در آن خلاصه نمی‌شود و باید همه نسل‌ها از خیری که شهدا در دنیا و شفاعتی که در آخرت دارند، بهره‌مند شوند همان طور که اصل انقلاب این گونه است و انقلاب اسلامی مربوط به قوم و جغرافیای خاصی نیست بلکه تجدید اسلام است و بر هیچ جا خلاصه نمی‌شود.

وی گفت: نامگذاری ۲۶ دی ماه روز سربیشه با تاسی از نام شهدا نشان از تداوم راه و اهداف آنان دارد که شایسته هم همین است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: استکبار جهانی در ۲۰۰ سال گذشته به‌خصوص بعد از جنگ جهانی اول و دوم که یاس و نا امیدی، خونریزی و قتل و فقر دنیا را فرا گرفت از این فرصت حداکثر سوء‌استفاده را کرد و برای جوامع، سازمان‌های حقوق بشر، کودک و مرد و زن راه انداخت لذا در این تاریکستان همه اهرم‌هایی که می‌توانستند بر مردم تحمیل کنند را تعبیه کردند.

وی گفت: با گذری به تاریخ متوجه می‌شویم که با تاسیس این سازمان‌ها بدون هیچ مجوزی به کشورها ورود و هرچه خواستند غارت کردند، ۷۰ سال است فلسطین را غارت می‌کنند و این مربوط به فلسطین نیست و به میانمار تا نیجریه، آسیای غربی و سایر کشورهای مظلوم کشیده شده است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: آمریکا به عنوان سرکرده جهانی به ۵۰ کشور بدون هیچ قانونی ورود و هرچه توانستند را نابود و غارت کردند، جنگ هشت ساله را بر مردم ایران تحمیل کردند در حالی که صدام می‌گفت یک هفته دیگر در تهران مصاحبه می‌کنم اما آنها تا پایان جنگ پس از شکایت به دنبال بررسی متجاوز بودند و بعد هشت سال اظهارنظر کردند.

وی گفت: فقیرترین کشور عربی را مورد تجاوز قرار دادند و قرار بود طی یک هفته کارشان را تمام کنند چون بوی نفت از یمن برخاسته بود اما الان هر وقت پس از هفت سال یمنی‌ها ضرب شصت نشان می‌دهند صدایشان برای حقوق بشر بلند می‌شود اما هر روز خودشان مرد و زن، پیر و جوان و کودک را می‌‎کشند و خبری از شورای امنیت و حقوق بشر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه القاعده و داعش و سایر جنایتکاران را ساختند و حمایت کردند افزود: اگر نظام جمهوری اسلامی جلوی این جنایتکاران نمی‌ایستاد کار را یکسره کرده بودند و اگر سلیمانی‌ها نبودند در این سال‌ها اجازه نمی‌دادند آب از گلوی کسی پایین برود.

وی گفت: سال ۵۷ این انقلاب با رهبر دینی به وجود آمد و از طرفی بین دو بلوک شرق و غرب، شوروی از بین رفت هرچند در اوایل تبدیل به نوکر غرب شده بود اما امروز روسیه هم ضد استکبار غرب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در زمان رضاشاه پلید که عامل استعمار انگلیس بود عده‌ای از تجار تهران خدمت آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی رسیدند و درخواست کردند که وضع مردم خراب است و برای مردم هیچ رمقی نمانده، به رضاخان هشدار دهید که ایشان فرمودند من می‌‎نویسم ولی او به حرف من گوش نمی‌دهد و این کار روح الله (امام راحل) است که خواهد آمد و شرایط را عوض خواهد کرد.

وی افزود: در چنین انقلابی که نجات بشر در آن مطرح است همان طور که نگران بشر هستیم، مردم کشورهای غربی هم دل‌شان با انقلاب اسلامی است و نامه‌هایی که مقام معظم رهبری برای جوانان غربی نوشتند بی‌حساب و کتاب نوشته نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به سخنان اخیر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران مبنی بر اینکه که انتقام از دشمنان در خانه آنان انجام خواهد شد گفت: اینها آثار انقلابی است که مردم ایران زمینه‌ساز آن بودند و در سایه عنایات الهی تداوم خواهد یافت.

۲۶ دی ماه سالروز تشییع ۲۰ شهید شهرستان سربیشه که در ۱۹ دی ماه ۶۵ به شهادت رسیدند، به عنوان روز شهرستان سربیشه گرامی داشته می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان مرزی سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.