نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان جنوبی با حضور ۲۲ دستگاه اجرایی استان در دانشگاه بیرجند آغاز به کار کرد.

دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان جنوبی روز یکشنبه گفت: این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۵ آذر ماه دایر است.

محمدحسن مجیدی افزود: بنابر مصوبه ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری کشور، دبیری و اجرای نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان‌ها به پارک‌های علم و فناوری واگذار شد.

وی گفت: نمایشگاه هفته پژوهش استان خراسان جنوبی با حضور ۲۲ دستگاه اجرایی مختلف در ۴۴ غرفه در سالن امید دانشگاه بیرجند برپا شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی هدف از برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی را آشنایی دستگاه‌های پژوهشگر با یکدیگر، ارتباط و تعامل بین آنها ذکر کرد و افزود: سامانه نان (نظام ایده‌ها و نیازها) همچنین سامانه جان (جریان اقتصاد نوین) شرکت‌های فناور را به بازاریابی هدایت می‌کند و همه پژوهش‌ها در سامانه واحد رصد می‌شود.

وی گفت: پارک علم و فناوری، مسیر تبدیل ایده به فناوری و خلق محصول تا بازار را تسهیل می‌کند و در این مسیر به شرکت‌های فناور، مشاوره و راهنمایی داده می‌شود.

مجیدی ادامه داد: در پارک علم و فناوری مراحل پیش رشد، رشد، موسسات رشد یافته با شرایط خاص پیش بینی شده البته وجود این مراحل به معنای نیاز به گذراندن همه آنها نیست بلکه برخی شرکت‌ها شرایط ایده‌آل دارند و همه مسیر را طی نمی‌کنند.

وی گفت: پارک علم و فناوری به شرکت‌های فناور مشاوره و راهنمایی داده و پس از ارزیابی و شناخت به مرحله تجاری سازی می‌رسند زیرا گاهی شرکت‌ها ایده‌ها و طرح‌های خود را لحاظ کرده و از مرحله مهم بازاریابی غفلت می‌کنند که اعطای تسهیلات کمکی به آنها نمی‌کند بلکه باید بازار محصول خود را سنجیده باشند.

دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۵:۳۰ از ظرفیت‌های پژوهشی، فناوری دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی خراسان جنوبی در این نمایشگاه دیدن کنند.

۱۱ تا ۱۷ آذر هفته پژوهش و فناوری است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور