#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف گفت: بی‌تحرکی و سطح پایین فعالیت بدنی می‌تواند تأثیرات منفی بر سلامتی، رفاه و کیفیت زندگی افراد داشته و ماندن در خانه نیز می‌تواند باعث افزایش استرس افراد شده و سلامت روان آنها را تهدید کند.
فاطمه چهکندی نژاد افزود: ورزش منظم می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماریهایی مانند دیابت نوع ۲، بیماریهای قلبی و سکته کمک کند و با شیوع بیماری کرونا و کاهش میزان ورزش توسط مردم می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند.
وی گفت: سازمان بهداشت جهانی در توصیه‌های خود به ورزش در دوران کرونایی و بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها توصیه می‌کند بصورت هفتگی حدود ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه با شدت زیاد یا ترکیبی از این دو داشته باشند.
این کارشناس ارشد مدیریت ورزشی اظهار داشت: با ورزش مواد شیمیایی مانند سروتونین و اندورفین در مغز آزاد می‌شوند که برای خلق و خوی افراد بسیار مناسب است و همچنین می‌تواند منجر به خواب بهتر و افزایش انرژی شود.
وی ادامه داد: از آنجا که بسیاری از برنامه‌های روزمره افراد در طی شیوع ویروس کرونا محدود شده است توصیه‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا در خصوص ماندن در خانه برای مدت طولانی نیازمند برنامه‌ریزی مدون برای اجرای برنامه‌های ورزشی در خانه است.
وی اظهار داشت: توصیه می‌شود با استفاده از برنامه‌های ورزشی برخط و همچنین مشورت با مشاورین این عرضه ضمن شناسایی فعالیت‌های بدنی مورد علاقه، تجربیات خود را با دیگران از طریق فضاهای مجازی به اشتراک بگذاریم.
رییس اداره ورزش و جوانان خوسف ادامه داد: بسیاری از پویش‌های ورزشی در فضاهای مجازی توسط هیات‌های ورزشی تشکیل شده است که ضمن آموزش تمرین‌های ورزشی مخصوص منزل می‌تواند به ایجاد روحیه، نشاط و امید ورزشی در خانه کمک کند.
وی گفت: در دوران قرنطینه خانگی برای افزایش سیستم ایمنی بدن باید ورزش بصورت منظم توسط افراد پیگیری شود.
چهکندی نژاد افزود: با توجه به توصیه‌های انجام شده برای ماندن در خانه بهترین گزینه اجرای برنامه‌ها ورزشی متناسب با منزل می‌باشد و اگر که به هر دلیلی در خارج از منزل مجبور به اجرای برنامه‌های ورزشی هستیم بهتر است دستورالعمل‌های ابلاغی از جمله رعایت فاصله اجتماعی با دیگران را رعایت کنیم.
وی گفت: فعالیت بدنی و ورزش در مبتلایان به ویروس کرونا باید با نظر مشورت پزشک معالج صورت گیرد.
وی اظهار داشت: با همکاری مردم و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی امیدواریم به‌زودی شاهد از بین رفتن این بیماری منحوس باشیم تا برنامه‌های ورزشی پرشورتر از گذشته برگزار شود.