رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اقتصاد اولویت مجلس یازدهم است، گفت: مجلس هیچگاه به دنبال مچ‌گیری از دولت نیست.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به مناسبت روز مجلس گفت: ۱۰ آذر همزمان با شهادت آیت الله مدرس به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است، اما این شهید بزرگوار باید الگویی برای همه مدیران و مسئولان سه قوه کشور باشد.
حسین خسروی اسفزار با اشاره به اینکه اگر مدرس الگوی عملی مسئولان باشد دیگر هیچ مشکل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … نخواهیم داشت، گفت: در حالی که هنوز هم صحبت از حقوق‌های نجومی است؛ اما مدرس بسیار ساده زیست بود بطوری که یکی از فرزندانش در خاطراتش از زمانی می‌گوید که پدرش رئیس مجلس بود، اما شب‌هایی را گرسنه می‌خوابیدند، یا اینکه در راه برگشت به خانه؛ حتی پیراهنش را هم به نیازمندان می‌بخشید.
وی با بیان اینکه مدرس از دشمن غافل نمی‌شد، ولی دشمن را ضعیف می‌دانست، گفت: ما هم نباید در رسانه‌ها و تیتر اخبار دشمن را بزک کنیم.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی وی افزود: همانطور که مدرس در برابر انگلیسی‌ها ایستاد، اکنون ما هم باید با دقت و مراقبت‌های نظامی و انتظامی، در برابر قاتلان شهید فخری زاده بایستیم و آرامش را از اسرائیل و آمریکا بگیرم. همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند که اگر آرامشان بگذاریم؛ آراممان نخواهند گذاشت.
خسروی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شهید مدرس در مجلس هم این بود که وی بخشی نگر نبود، گفت: ما هم باید با الگوگیری از این شخصیت، بیشتر از حوزه انتخابیه، به فکر منافع ملی باشیم و در طرح‌ها و دفاعیات این موضوع را در نظر بگیریم.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت مجلس، افزود: مجلس جزو سه قوه و سه رکن نظام است که چند اصل قانون اساسی هم در مورد آن است و امام خمینی (ره) هم آن را در رأس امور می‌دانست.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولویت اول مجلس و همچنین توصیه مقام معظم رهبری به نمایندگان، بحث اقتصاد و معیشت بوده است، افزود: مجلس یازدهم در حوزه اقتصاد طرح‌های متعددی را دنبال می‌کند که از جمله آن می‌توان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی، طرح مسکن، طرح کارت خرید برای مردم و … اشاره کرد.
خسروی با اشاره به مطالبه گری مردم در خصوص شفافیت و تاکید بر اینکه این مطالبه باید از هر سه قوه انجام شود، افزود: شهید مدرس حتی برای بقال و مغازه دار هم از طرح‌ها و اقدامات مجلس سخن می‌گفت. در واقع شفافیت در امور مال دوران مدرس بود.
وی با بیان اینکه شعار اول مجلس که در همان نطق ابتدایی رئیس مجلس هم بیان شد، این بود که مجلس به دنبال مچ گیری از دولت نیست بلکه به دنبال دست گیری است؛ البته نه به این معنی که وظیفه ذاتی و قانونی نظارت، ابزار نظارت، تذکر، سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و … را انجام ندهد، بلکه این وظایف را در حالت دوستانه انجام دهد.