#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در نشست خبری گفت:
جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور با شعار ” عیدی برای همه ” در استان برگزار می شود.

عرب گفت: ۹۲۱ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان خراسان‌جنوبی برای جمع آوری کمک‌های نیکوکاری پیش‌بینی شده است.

محمدعرب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: ۱۴ اسفند ماه به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری است.

وی با بیان اینکه شعار هقته احسان و نیکوکاری ” عیدی برای همه ” است، افزود: امسال سی و دومین جشن نیکوکاری در استان با حضور خیران و نیکوکاران برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: جشن نیکوکاری طی روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اسفند در استان برگزار می‌شود؛ ۱۲ اسفند پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نیکوکاری در سطح استان برپا خواهد شد ۱۳ اسفند این پایگاه ها در محل مصلی‌های نماز جمعه و ۱۴ اسفند در صورت بازبودن مدارس و اجازه دادن به لحاظ شرایط کرونایی در مدارس استان فعال است.

عرب عنوان کرد: ۹۲۱ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان برای جمع‌آوری کمک‌های نیکوکاری پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های شاخصی برای این هفته پیش‌بینی شده، اظهار کرد: افتتاح ۷ مرکز نیکوکاری به صورت همزمان در سراسر کشور از مهمترین برنامه‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: مردم، خیران و نیکوکاران می‌توانند از روش های مختلفی برای شرکت در جشن نیکوکاری اقدام کنند که شامل مراجعه حضوری به پایگاه‌های جمع‌آوری کمک و کمیته امداد سطح استان، مراجعه به سایت کمیته امداد و استفاده از کد دستوری ۸۸۷۷۱*۰۵۶# کمک‌های خود را داشته باشند.

فعالیت ۱۴۵ مرکز نیکوکاری

عرب با بیان این‌که در استان ۱۴۵ مرکز نیکوکاری داریم، اظهار کرد: حدود ۴۱ هزار خانوار تحت حمایت امداد داریم که به آنها خدمات داده می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس نیازسنجی در سال جاری ۱۲ هزار و ۹۰۰ قلم کالا ضروری به ارزش ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان بین خانواده‌های مددجو نیازمند به کالای اساسی توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته نیز در بحث گازرسانی داخل منازل، احداث حمام و سرویس بهداشتی برای خانواده های مددجو۱۰ میلیارد تومان اعتبار طی دو مرحله اختصاص و کار انجام شده است.

بیش از ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شد

عرب با بیان این‌که در زمینه توانمندسازی و اشتغال کارهای خوبی انجام شده، اظهار کرد: برای ۵ هزار و ۳۴۴ نفر فرصت شغلی با اعتبار ۲۰۶ میلیارد تومان فراهم شده است.

وی افزود: در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی مددجویان در سال گذشته نیز بیش از ۳ هزار نفر آموزش و ۵۰۲ نفر از طریق کاریابی مشغول بکار شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حوزه فرهنگی نیز از ابتدای شیوع کرونا ۷۴۵ تبلت در استان بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده که ۳۳۲ تبلت فقط در سال جاری توزیع شده است.

پرداخت بیش از ۵۹۰۰ تسهیلات

عرب به پرداخت تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۹۰۱ تسهیلات در زمینه‌های اشتغال، کارگشایی، ودیعه مسکن، ساخت مسکن، شهریه طلاب و دانشجویان، درمان و عمرانی با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون به مددجویان تومان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس تمام خانواده‌های مددجویان امداد از پرداخت قبض آب، برق و گاز به شرط رعایت الگوی مصرف معاف هستند که در این خصوص تاکنون اطلاعات ۲۲ هزار و ۵۰۰ خانوار به شرکت گاز، ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار به شرکت برق و ۱۵ هزار و ۲۰۰ خانوار به شرکت آب ارسال شده است.

حمایت از ۸۷۸۱ فرزند یتیم و محسنین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: ۸ هزار و ۷۸۱ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت امداد هستند و ۳۳ هزار و ۱۹۲ نفر حامی حمایت از این تعداد فرزند یتیم و محسنین را برعهده دارند.

عرب عنوان کرد: سرانه فرزندان ایتام ۸۴۱ هزار تومان و فرزندان محسنین ۲۵۸ هزار تومان است.