#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

۴۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته از طریق تست‌های ملکولی و سریع در خراسان جنوبی شناسایی شد.

؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد مبتلایان شبانه روز افزایش ۲۷ درصدی مبتلایان کرونایی خراسان جنوبیگذشته ۲۷ درصد بیشتر از آمار روز قبل از آن بود.
دکتر مهدی زاده افزود:روز گذشته ۳۱۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۵۷ بیمار جدید شامل ۳۸ بستری و ۱۱۹ مورد سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد ۶۳ مورد از بیرجند، ۲۹ مورد از قاین، ۲۱ مورد از سرایان، بشرویه ۸ مورد، سربیشه ۱۰ مورد، طبس و نهبندان هر کدام ۷ مورد و درمیان و فردوس هر کدام ۶ مورد جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت همچنین هزار و ۴۲۷ تست سریع در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۳۱۰ بیمار کرونایی شد.

به گفته مهدی زاده در حال حاضر ۴۶۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۹۴ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که از این تعداد ۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر وخیم است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۱۲۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۹۷ بیمار شامل ۶۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۱۳۴ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته با ۲ ثبت مورد فوت جدید مجموع فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان به هزار و ۱۴ نفر افزایش یافت.

وی افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۱۷۷ هزار نفر رسید و تاکنون ۴۲ هزار و ۶۶۸ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.