ارزش کالا‌های صادراتی از خراسان جنوبی در نیمه نخست امسال ۲۷ درصد افزایش یافت

رحیمی زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال ۳۸۰ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۲۲۰ دلار کالا از استان صادر شده است که ۶۵ میلیون و ۷۷ هزار و ۳۹۰ دلار کالا‌های تولیدی استان و ۳۱۵ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۸۳۰ دلار کالا‌های اظهار شده از سایر گمرکات کشور بوده است.

او افزود: در این مدت ۵۶۳ هزار و ۹۷۴ تن کالای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۶۵ میلیون و ۷۷ هزار و ۳۹۰ دلار از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شده است.

رحیمی زاده  بیان کرد: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، پاکستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد به لحاظ ارزشی افزایش و ۲۶ درصد به لحاظ وزنی کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، گازوئیل، قیر، میلگرد و خرما از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

او تصریح کرد: در این مدت ۷۰۸ هزار و ۹۶۱ تن کالای تولیدی دیگر استان‌های کشور نیز از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی صادر شده است که این کالا‌ها ۳۱۵ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۸۳۰ دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

رحیمی زاده اظهار کرد: از ابتدای امسال هزار و ۱۵۷ تن کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۶۹۴ دلار نیز به خراسان جنوبی وارد شده است.