وزیر ورزش و جوانان روز چهارشنبه یازدهم فروردین به خراسان جنوبی سفر می‌کند و ۶۳ پروژه ورزشی با اعتبار بیش از ۸۲ میلیارد تومان در این سفر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: «مسعود سلطانی فر» شامگاه فردا (چهارشنبه) برای چهارمین بار به همراه شماری از معاونان و مشاوران خود وارد خراسان جنوبی می‌شود.

حسن عزیزی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی در ۲ موضوع برگزاری ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های ورزشی دنبال می‌شود و وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی چهارشنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان شرکت می‌کند.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۳ پروژه ورزشی با مساحت ۱۴۷ هزار و ۱۰۰ متر مربع همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان به استان خبر داد و گفت: اعتبار اختصاص یافته برای افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها ۸۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: از این تعداد ۵۲ پروژه ورزشی به مساحت ۷۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع افتتاح می‌شود که اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

عزیزی بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی ۱۱ پروژه ورزشی به مساحت ۶۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: با افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها، پروژه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی شده استان در ۱۸ ماه گذشته به ۱۰۵ پروژه می‌رسد و ۱۶۳ هزار متر مربع به سرانه ورزشی استان افزوده می‌شود که در این راستا ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۶۳ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی، ۱۱ پروژه در شهرستان‌های درمیان، نهبندان و سربیشه به صورتی مشارکتی است.

وی از افتتاح زمین چمن مصنوعی استاندارد سرایان با حضور وزیر ورزش و جوانان خبر داد که یکی از چهار زمین چمن مصنوعی استاندارد استان است و ۱۲ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد.

عزیزی گفت: پروژه‌های کلنگ‌زنی شامل چمن مصنوعی، سالن ورزشی، فاز دوم مجموعه ورزشی ناصری در کاشی نیلوفر، کلنگ‌زنی سایت ۲ هکتاری مجموعه گردشگری بند دره و سایر موارد است.

وی از افتتاح چهار خانه جوان در شهرهای بیرجند، سربیشه، سرایان و طبس خبر داد و افزود: همچنین ۲۵ خانه ورزش روستایی در سفر وزیر ورزش و جوانان به استان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در خراسان جنوبی وجود دارد گفت: برای تکمیل این طرح‌ها به ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تلاش می‌شود با جذب اعتبار، تمامی پروژه‌های بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی که بیش از یک دهه از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد را تا هفته دولت ۱۴۰۰ به اتمام برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: سرانه ورزشی استان از ۳۸ سانتیمتر مربع به ۴۵ سانتیمتر مربع افزایش یافته اما هنوز با سرانه کشور که یک متر مربع است فاصله داریم.

وی گفت: مجوز تاسیس ۱۳۹ باشگاه ورزشی در استان واگذار شده است همچنین نخستین بار به بنگاه‌های اقتصادی استان مجوز فعالیت ورزشی داده شده است.

عزیزی افزود: خانه جوانان استان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این خانه جوان در ۲ طبقه یکی از زیباترین و پیشرفته‌ترین خانه جوانان کشور خواهد بود.

وی توجه ویژه به بخش خصوصی را یکی از مهمترین وجه سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: در این صورت می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی برای ارتقای سرانه ورزشی استفاده کرد.

وی افزود: ۵۰ درصد سرانه فضاهای ورزشی و سرپوشیده در اختیار اداره کل ورزش و جوانان، ۳۵ درصد در اختیار دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است و ۱۵ درصد را بخش خصوصی در اختیار دارد.

وزیر ورزش و جوانان به عنوان جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور و وزیر معین خراسان جنوبی است.