مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی از برگزاری ۹۴ هزار و ۹۰۸ نفر- ساعت آموزش در یگان های نظامی و انتظامی این استان در سال ۱۳۹۶خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی، خوش آیند، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای این استان با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته ۹۴ هزار و ۹۰۸ نفر – ساعت آموزش برای یک هزار و ۲۱۶نفر از سربازان در ۳۶ دوره در قالب ۳۱ حرفه و در رشته هایی مانند: سرویس و نگهداری خودرو، کارگر عمومی برق ساختمان، لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی، تعمیرکار تلفن همراه، ….. در واحد های مرزبانی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ارتش استان برگزار شد.
وی با مقایسه عملکرد آموزشی سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ در آموزش سربازان وظیفه افزود: در سال ۱۳۹۵ تعداد ۳۰۲ نفر از سربازان در قالب ۳۵۵۶۳ نفر – ساعت از آموزش های مهارتی بهره مند شدند که این آمار در سال ۱۳۹۶ با افزابش ۲۶۶ درصدی به ۱۲۱۶ نفر ، معادل ۹۴۹۰۸ نفر – ساعت رسید.
خوش آیند گفت: بر اساس تجربیات و نظرسنجی های سال های گذشته و هماهنگی و جلسات متعدد با فرماندهان یگان های مورد نظر، برنامه ریزی دقیقی در جهت زمانبندی و تنوع مهارت ها در مقاطع مختلف سال برای سربازان صورت می گیرد که زمینه ساز استفاده بهینه آنها از طول مدت سربازی و دوره های مهارتی می شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش در پادگان ها با هدف افزایش مهارت های فنی و حرفه ای سربازان و در مسیر زمینه سازی برای اشتغال آنان پس از اتمام خدمت مقدس سربازی در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی به سربازان ارائه می شود اظهار داشت: پس از پایان دوره های مهارتی و انجام آزمون، گواهینامه مهارت به سربازان وظیفه اعطا می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی، پادگان را بستر و فرصتی مناسب برای کسب مهارت و هموار شدن مسیر اشتغال سربازان دانست و بیان داشت: باید در این فرصت با ارایه آموزش های مهارتی مورد نیاز زمینه اشتغال سربازان وظیفه و ارتقای مهارت آنها را فراهم سازیم که این کار موجب توانمندسازی آنها برای ورود به بازار کار خواهد شد.
وی یکی از دغدغه‌های اصلی کشور را فقدان مهارت در جوانان که سبب افزایش بیکاری آنان پس از خدمت سربازی می‌شود، اظهار کرد و افزود: بالاترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای فراهم کردن بسترهای ایجاد اشتغال و ورود نیروی جوان به دنیای کار با ارائه آموزش های مهارتی است.
در پایان خوش آیند عنوان کرد: از سال گذشته بر اساس تفاهم نامه منعقده فی مابین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر است برای مهارت افزایی و تسهیل اشتغال سربازان وظیفه نیروهای مسلح سالانه ۱۰۰ هزار نفر از سربازان در سطح کشور از آموزش های مهارتی برخوردار شوند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله