#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از ولایت‌مداری و اخلاص به عنوان ۲ ویژگی شاخص سردار شهید سلیمانی نام برد و گفت: شهدای گرانقدر به این مرحله رسیده‌اند که دیده نشوند.

سردار علی قاسمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) اقامه شد، افزود: ما باید در کنار ولی خدا و همراه ‌ولی خدا در عصر غیبت باشیم و باید صالحین این ویژگی را دارا باشند.

وی گفت: شرط ولایت‌محوری داشتن بصیرت است و اگر بصیرت ایجاد شود ما می‌توانیم تکالیف انقلابی خودمان در قبال ولایت فقیه را با موفقیت انجام دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: شجره طیبه صالحین به تدبیر مقام معظم رهبری و با برنامه‌ریزی بسیج حدود ۱۱ سال است که در بخش‌های مختلف بسیج در حال اجراست و منشاء خیرات و برکات بوده و زمینه آمادگی بسیجیان و پا در رکاب بودن آنان را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: موضوع تعلیم و تربیت در بسیج اقشار مورد توجه و برنامه‌‎ریزی قرار گرفته است تا در این اقشار موثر بسیج، مساله تعلیم و تربیت و شبکه‌ حلقه‌های صالحین را پررنگ‌تر داشته باشیم.

سردار قاسمی با بیان اینکه خداوند متعال ایمان و عمل صالح را در کنار یکدیگر قرار داده و راه سعادت و رسیدن به بهشت را از مسیر عمل صالح و ایمان قرار داده است گفت: مصلحین کسانی هستند که برای اقامه دین خدا قیام می‌کنند و زیر پرچم اسلام در مقابل مفسدین زمین می‌ایستند.

وی افزود: مصلح فردی است که با ایمان در مسیر اصلاح جامعه و خودش بلند می‌شود و در این مسیر تا شهادت پیش می‌رود؛ مصلح برای شایستگی‌های اعتقادی، اخلاقی و عملی قدم برمی‌دارد و آراسته به ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به وظیفه صالحان در عصر غیبت گفت: شناخت ولی خدا در این عصر مهم است و باید بستر را فراهم کنیم که بتوانیم از پرتو نور امامت بهره ببریم.

وی افزود: در این دوران انتظار فرج آن هم انتظار سازنده و انقلابی در زمینه‌های سیاسی، فکری، اخلاقی و خدماتی در اقشار بسیج و همه جامعه اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سردار قاسمی اظهار داشت: پشتیبانی از مستضعفان و دشمنی و مبارزه با مستکبران از وظایف مصلح در دوران غیبت است و پیروی از حکومت دینی و ولی فقیه زمان تکلیف مهمی در دوران غیبت به شمار می‌رود.

وی گفت: حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت و ایستادگی در راه ولایت شهید شدند و حاج قاسم هم همین گونه بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: کمک به دولت‌سازی اسلامی، کمک به اسلامی شدن رفتارها و پاسخگویی مسوولان، انجام کارهای مردم‌یاری، انجام امر به معروف و نهی از منکر و ترویج تفکر بسیجی از انتظارات ما از بسیجیان در دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: باید آثار رفتارهای اسلامی در ادارات دیده شود که این وظیفه بسیجیان در دستگاه‌های اجرایی را سنگین می‌کند.

سردار قاسمی به حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: سنت الهی بر آزمایش انسان‌هاست و برای آزمایش شرایط خطیری پیش می‌آید که انسان‌ها باید بتوانند حق و باطل را با سلاح بصیرت تشخیص دهند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی در سال ۸۸ بعد از صبر، ایستادگی و شناخت به این مرحله رسیدند لذا سخت‌ترین امتحانات با فتنه و با حضور مردم در صحنه‌های مختلف انجام می‌شود، شناخت حق از باطل کار سختی است و برای این منظور ما حجت، راهنما و شاخص می‌خواهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه راهنما و حجت ما در دوران غیبت امام عصر (عج)، ولی فقیه به عنوان نایب عام امام زمان است گفت: ولایت‌محوری از شرایط ظهور است و امروز تکلیف سنگینی داریم که باید با اراده، عشق و شناخت و تعهد بتوانیم در راه ولی فقیه و پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم که انتظار ما از حلقه‌های شجره بسیج این است این موضوع را تبیین و تشریح کنند.