استاندار خراسان جنوبی، انتقال پادگان ۰۴ را نیز از دغدغه‌های مردم عنوان کرد و گفت: با تفاهم بین شهردار، شورا و ارتش و نیز مساعدت سازمان ملی زمین و مسکن، در آینده نزدیک شاهد جابه جایی پادگان خواهیم بود.

جواد قناعت،  در حاشیه شورای اداری شهرستان بیرجند و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان استقرار در خراسان جنوبی، برنامه سفر به شهرستان‌ها را به طور ویژه در دستور کار قرار داده و به برخی شهرستان‌ها بیش از ۵ مرتبه سفر موردی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: سفرها در قالب‌های از پیش اعلام شده و با پیش زمینه کار کارشناسی و گاه به صورت موردی و سرزده صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه به ۱۰ شهرستان استان، سفر رسمی صورت گرفته، بیرجند را مقصد یازدهمین سفر رسمی شهرستانی عنوان کرد و گفت: امروز با سفر در سطح شهرستان بیرجند از روستای جهانی خراشاد و چندین پروژه بازدید شد.

قناعت، خراشاد را فرصتی طلایی برای شهرستان بیرجند و استان خواند و اظهار کرد: با توجه به موقعیت این روستا، تصمیمات خوبی در راستای توسعه خراشاد اتخاذ شد.

وی کمبود سالن‌های ورزشی را از معضلات شهر بیرجند برشمرد و خاطرنشان کرد: در جریان بازدید از سالن ورزشی مهرشهر تصمیمات خوبی گرفته شد که روند اجرای پروژه را شتاب می بخشد.

استاندار خراسان‌ جنوبی از پیگیری‌های صورت گرفته برای پروژه راه آهن بیرجند – قاین – یونسی گفت و تصریح کرد: اجرای ۱۸۱ کیلومتر از این راه آهن که در استان ما واقع شده، ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۲۰ درصد توسط پیمانکار، ۱۰ درصد توسط وزارت راه و شهرسازی و ۷۰ درصد از طریق کنسرسیوم بانکی تأمین خواهد شد و با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی راه آهن خواهیم بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور