نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: بافت‌ قدیمی شهرستان بیرجند باید مورد توجه قرار گیرد چراکه ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در مرکز استان وجود دارد که آن چنان که باید رسیدگی نمی‌شود.

حسین خسروی اسفزار، عصر امروز چهارشنبه ۲۳ شهریور در شورای اداری شهرستان بیرجند که به ریاست قناعت استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: مطالبات و خواسته‌ها حق مردم است، اما باید امکانات دولت نیز درنظر گرفته شود.

وی افزود: یک سری پروژه‌هایی مانند آب رسانی خوزستان که رکود ۱۰ ساله داشت، تامین اعتبار نشده بود که در ۸ ماه تامین و ساخته شد؛ از طرفی وقت زیادی صرف بدهی‌های گذشته شده است.

خسروی با بیان اینکه نماینده اعتبارات روستایی و اختیارات ریالی در اختیار ندارد، اما حلقه واسطی میان مردم و مسئولان است، افزود: یکی از شعارهای دولت سیزدهم صادق الوعد بودن است که براین اساس باید برای پروژه‌ها زمان اتمام پروژه اعلام شود.

وی بیان کرد: باید به شهرستان بیرجند توجه ویژه شود چراکه از نظر بعد سیاسی این شهرستان مرکز استان و برای همه قابل قبول است اما باید به لوازم مرکز استان پایبند باشیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شهرستان به لحاظ فرهنگی ۴۰ هزار دانشجو و به لحاظ جغرافیایی مسیر چندین استان است که نیازمند توجه ویژه بوده و از حیث مهاجر پذیری حدود ۱۱ هزار افغانی در بیرجند زندگی می‌کنند،  بنابراین باید شاخص‌ها مورد توجه قرار گیرد.

خسروی با اشاره به اینکه در بخش مرکزی با ۵۲ هزار نفر جمعیت‌ و۳۰۰ روستا خدمات رسانی مشکل است، تصریح کرد: مشکل بیمارستان تامین اجتماعی همچنان پابرجا بوده و اکنون ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی داریم در حالی‌که بیمارستان شهید رحیمی د حد یک کلینیک است.

وی گفت: کمبود سرانه آموزشی در مرکز استان و شمال شهر، استفاده از امامزادگان شهدای باقریه به عنوان مرکز فرهنگی مستقل و برنامه ریزی برای استفاده از ورزشگاه غدیر از خواسته‌های مردم است که باید محقق شود.

خسروی بیان کرد: توجه به بیمارستان جایگزین امام رضا(ع) با توجه به ترافیک موجود در خیابان طالقانی و تأمین حداقل زیرساخت‌های ورزشی و مباحث مربوط به پادگان، ایجاد نواحی آموزش و پرورش برای خدمت رسانی به شمال شهر، مشکل پروازها، تلاش برای سرمایه گذاری بخش دولتی و تلاش برای تامین زیرساخت‌ها، از نیازهای اصلی مرکز استان است.

وی، توزیع تجهیزات بر اساس سرانه‌ها، افزایش اعتبارات دهیاری‌ها، آسفالت ۱۰۰ کیلومتر جاده روستایی و خط لوله تامین انرژی را از دیگر مطالبات مردمی بیان کرد که نیازمند رسیدگی و پیگیری است.

بازگشت به ارزش‌ها در دولت سیزدهم 

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز با اشاره به برکت خون شهدا در آن اسلامی، گفت: علی رغم فتنه، دشمنی و کینه استکبار جهانی امروز جایگاه انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب حسینی و آثار و برکات آن در جهان مشهود بوده و این ‌رسالت ما را سنگین می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی زمینه‌سازی حکومت امام زمان(عج) است و دولت مردمی و انقلابی آیت الله رییسی در مدت یک سال ضمن رنج و ‌سختی‌ها و تحمل بسیاری از مسائل به خصوص در عرصه اقتصادی، در حرکت در مسیر انقلاب و بازگشت به ارزش‌ها تلاش زیادی کرده است.

نوفرستی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در دیدار با دولتمردان به صورت خاص تاکید فرمودند که دولت در مسیر ارزش‌های اسلام ناب گام‌های موثری برداشته و باید با اتحاد و همدلی در این مسیر کمک شود تا شاهد توفیق روز افزون باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم نشان دهیم که اسلام ضمن اینکه مشا اصلی معنویت است می‌تواند جامعه را به خوبی مدیریت و در جهت حفظ کمال اسلامی و در مقابل مستکبران با قامت استوار گام‌های موثری بردارد.