مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: ۲۰ باب کتابخانه در سراسر استان در حال احداث است که برای تکمیل این پروژه‌ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

محمود حاجی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از کتابخانه‌های در دست احداث حاجی‌آباد و امیرآباد شهرستان بیرجند افزود: پنج کتابخانه در مرکز استان در حال احداث است که به پیشرفت فیزیکی خوبی رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه احداث کتابخانه مرکزی یک نیاز برای استان است اظهار داشت: زمین کتابخانه در دولت سیزدهم اخذ شد و در سفر دوم رئیس جمهور به استان عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: زیربنای این کتابخانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده و فقط برای بنای آن ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: کتابخانه حکیم اشراقی امیرآباد ۲۰۰ متر مربع زیربنا دارد که با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد، برای تکمیل نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است.

حاجی گفت: مجری پروژه اکنون اداره کل نوسازی مدارس استان است که بعد از تکمیل به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار می‌شود و برای تجهیز اقدام خواهد شد.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه سال ۹۶ آغاز شد و تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: کتابخانه کنونی امیرآباد ۲۰۰ متر مربع زیربنا دارد در حالی که جمعیت این منطقه ۱۴ هزار نفر است و جوابگوی مردم نیست.

وی درباره کتابخانه در حال احداث حاجی‌آباد بیرجند گفت: برای تکمیل این کتابخانه حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

حاجی افزود: زمین این کتابخانه به مساحت هزار و ۸۰ متر مربع توسط خیرین واگذار شده و زیربنای آن ۵۲۰ متر مربع است.

وی بیان کرد: پروژه در حال حاضر ۴۵ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا این مرحله توسط خیرین احداث شده و سال قبل نیز ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی به پروژه اختصاص یافت که برای سفت‌کاری پروژه در حال هزینه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: امیدواریم در بازدید استاندار از این پروژه، اعتبار مورد نیاز تامین شود تا به زودی شاهد افتتاح پروژه باشیم.

وی عنوان کرد: کتابخانه کنونی حاجی‌آباد استیجاری است و فضای مناسبی برای کتابخانه نیست لذا کتابخانه در حال احداث بعد از بهره‌برداری جزو کتابخانه‌های نمونه استان خواهد بود.

حاجی گفت: کتابخانه‌ها در رویکرد جدید دارای بخش کودک، سالن مطالعه، مخزن، نشریات و دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی هستند که در کتابخانه‌های فعلی امیرآباد و حاجی‌آباد فضا کافی نیست.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه یازدهمین سفر شهرستانی خود که صبح امروز (چهارشنبه) در روستای خراشاد آغاز شد، از پروژه‌های فرهنگی و ورزشی در مرکز استان بازدید کرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور