#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری فعالان رسانه‌ای درخصوص پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها به حوزه رسانه و مطالبات مردم، ارزیابی نامحسوسی انجام دهند.

، محمدرضا طالبی در سی و چهارمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان که در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، افزود: نتایج این ارزیابی بعد از جمع‌بندی به شورای اطلاع‌رسانی ارائه شود.

وی تاکید کرد: تمامی برنامه‌ها و ماموریت‌های مهم اداری و حوزه کاری استان باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد و مسوولان ادارات، مقدمات لازم برای حضور اصحاب رسانه در برنامه‌ها را به نحو احسن فراهم کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی از اطلاع دادن و اطلاع یافتن به عنوان یک فرهنگ در زندگی یاد کرد و گفت: امروزه در همه مجامع عمومی و خصوصی، حرف از اطلاعات و خبر و موضوعات رسانه‌ای به میان می‌آید.

وی افزود: حتی همین فضای مجازی با وجود آسیب‌هایی که گاهی به همراه دارد، به سمت و سویی پیش می‌رود که اطلاعات و اخبارش مورد بهره‌برداری افراد زیادی قرار می‌گیرد و اینها نشان می‌دهد موضوع اطلاع‌رسانی به عنوان یک فرهنگ در جامعه مطرح است.

طالبی، خبرنگاران را سربازان خدمت در جبهه رسانه خواند و اظهار داشت: اصحاب رسانه تاکنون در مظلومیت واقع بودند لذا باید با اقداماتی درخور، تلاش و فعالیت اصحاب رسانه را ارج نهیم.

وی با بیان اینکه جایگاه خبر و رسانه باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد گفت: یکی از فرصت‌هایی که می‌توان از زحمات این قشر فرهیخته قدردانی کرد، ۱۷ مرداد سالروز شهادت “محمود صارمی” و روز خبرنگار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به مصوبات این نشست درباره گرامیداشت روز خبرنگار اشاره کرد و افزود: لازم است کمیته‌ای با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج رسانه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، هیات رزمندگان و خانه مطبوعات استان تشکیل شود تا برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری یادواره شهیدان ناصری و صارمی و شهدای حوزه رسانه به مناسبت ۱۷ مرداد صورت گیرد.

وی گفت: باید برنامه‌ریزی شود که چند روز منتهی به روز خبرنگار با عناوین مشخص نامگذاری شوند و دستگاه‌ها و اصحاب رسانه برای آن روزها برنامه داشته باشند.

طالبی بیان کرد: دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان، جلسه دیدار اصحاب رسانه با استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و خانواده شهید فرهادی را در دستور کار قرار دهد، صدا و سیما و رسانه‌ها نیز برنامه‌های اقناعی برای روز خبرنگار را در دستور کار داشته باشند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها در آستانه روز خبرنگار تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه کاری خودشان را در دستور کار قرار دهند.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین بر برگزاری جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان به‌طور ماهانه و مرتب تاکید کرد و گفت: با تعیین یک دستور کار برای هر جلسه، محور تصمیم‌گیری‌ها در هر نشست حول همان موضوع باشد.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تاکید بر تجلیل و تکریم خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در روز خبرنگار افزود: متاسفانه سال‌های قبل نسبت به تکریم و تجلیل از خبرنگاران صدا و سیمای مرکز استان در مراسم محوری روز خبرنگار غفلت شده که امید است امسال این موضوع مورد توجه مسوولان ذیربط قرار گیرد.

محمود مقامی پیشنهاد داد با توجه به همزمانی روز خبرنگار با دهه اول محرم، برنامه محوری به همین مناسبت در دهه اول محرم در استان برای تجلیل و تکریم خبرنگاران و اهمیت موضوع خبرنگاری و اطلاع‌رسانی درست انجام شود.

سایر اعضای شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی نیز به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود درخصوص برنامه‌های روز خبرنگار و نحوه برگزاری جلسات شورای اطلاع‌رسانی پرداختند.