استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم با آگاهی و انتخاب‌ درست و به موقع سهم خود را در این حماسه و جشن بزرگ سیاسی ادا کنند و در انتخابات حضوری فعال داشته باشند.

“حمید ملانوری” روز جمعه با حضور در شعبه اخذ رای مجتمع آموزشی سردار دل‌ها در بیرجند به همراه خانواده رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات به عنوان یک جشن و تکلیف بزرگ سیاسی، ملی  و شرعی نماد حضور مشارکت و اقدام جدی برای تعیین سرنوشت کشور به نسل‌های آینده است.

وی بیان کرد: هر ایرانی در هر جایگاه، قشر، گروه و منطقه‌ای که زندگی می‌کند در ساعات اولیه‌ای که این تکلیف آغاز می‌شود، به تکلیف خود عمل کند.

ملانوری گفت: من هم امروز به عنوان وظیفه‌ای که در زمینه اجرا و انجام انتخابات در استان دارم و هم به عنوان یک ایرانی که این تکلیف برعهده اوست سعی کردم در ساعت اولیه در شعبه‌ای که به نام سردار دل‌ها نامگذاری شده با همراه خانواده حضور پیدا کردم تا تکلیف خودمان را به موقع انجام دهیم.

وی اظهار داشت: به مردم عزیز استان اعلام می‌کنم که تمام همکاران ما در سراسر استان آمادگی کامل دارند وظیفه خودشان را انجام می‌دهند تا ساعاتی که به صورت قانونی می‌توانند، آرای مردم را اخذ کنند در خدمت مردم باشند و انشاالله در سلامت و در سایه امنیت آرای مردم را اخذ خواهند کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از مردم عزیز دعوت می‌کنم که این وظیفه و تکلیف مهم را به تاخیر نیندازند و شعب را از طریق نرم‌افزار شناسایی کنند و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و تمهیداتی که اندیشیده شده، حضور پیدا کند و آرای خود را به صندوق بیندازند.

وی افزود: انتخابات یکی از شعارها، محور و اهداف اصلی انقلاب ماست که امام راحل در دوران مبارزات و انقلاب بارها به آن تاکید کردند و امروز مقام معظم رهبری واقعا تاکید فراوانی بر این موضوع دارند.

ملانوری بیان کرد: دموکراسی و برگزاری انتخابات به عنوان محور تعیین سرنوشت جامعه براساس حاکمیت رای و اراده مردم بر سرنوشت جامعه و استقرار یک حکومت شایسته سالار و مردم سالار دینی بسیار با اهیمت است.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی از ساعت ۷ صبح امروز همزمان با سراسر کشور کار رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان خراسان جنوبی آغاز کردند.

از مجموع هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده در استان ۴۷۷ شعبه سیار و ۵۴۷ شعبه ثابت است به این ترتیب ۵۳ درصد شعب، ثابت است و بقیه به شکل سیار فعال هستند.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.