مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین آمار ۴۰۰ فروشگاه در این استان غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اتصال به سامانه کالا برگ الکترونیکی درخواست داده‌اند.

، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی با حضور در نشست بخشداران و معاونین فرمانداران استان درباره اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی (اختیاری) گفت: اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی پیش از این در استان‌های هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی آغاز شد و این طرح که با هدف تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار به اجرا درآمده به تدریج در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: امکان خرید از تمامی فروشگاه‌های موجود برای مردم فراهم شده و همه فروشگاه‌ها می‌توانند در صورت تمایل برای عضویت اپلیکیشن “شما” (شبکه ملی اعتبار) را از سایت shoma.sfara.ir دانلود و نسبت به ثبت‌نام از طریق پنل فروشنده اقدام کنند.

دبیر ستاد کالا برگ الکترونیکی استان گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در ۲ مرحله به اجرا در می‌آید که مرحله نخست آن با اتصال برخی فروشگاه‌ها به سامانه کالا برگ الکترونیکی آغاز شده و برابر آمارها تا روز شنبه حدود ۴۰۰ فروشگاه غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اداره کل صنعت، معدن و تجارت درخواست داده‌اند.

وی بیان کرد: پس از ثبت‌نام فروشگاه‌ها در سامانه شما و تایید مرحله بعد آغاز می‌شود که در مرحله بعد مشمولان یارانه‌بگیر می‌توانند به این فروشگاه‌ها مراجعه و خرید کنند.

اشرفی افزود: بحث مالیات اصناف مطرح نیست و این طرح به هیچ عنوان به سامانه‌های مالیاتی متصل نیست.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی نیز مقدمات اولیه شروع شده و روند اطلاع‌رسانی‌ها به افراد و فروشگاه‌ها در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی ۲ روز گذشته استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته است افزود: پیوستن به این طرح اجباری نبوده و اختیاری است.

وی تصریح کرد: این طرح برای فروشندگان مزایایی دارد و صاحبان مغازه و فروشگاه‌ها برای مشارکت در این زمینه متحمل هیچ هزینه‌ای نمی‌شوند.

اشرفی گفت: با اجرای این طرح کوچکترین و جزئی‌ترین واحدهای فروشگاهی در هر منطقه‌ با دستگاه کارتخوان خود می‌توانند به شبکه شما متصل شوند و شرکت در این طرح تعداد مشتریان فروشگاه را افزایش می‌دهد.

وی افزود: طرح کالا برگ الکترونیکی روشی موثر برای کنترل گرانی و تورم بوده و نگاه دولت این است که این طرح بیشتر وارد روستاها شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور