معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۹۹ واحد تولیدی استان در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته‌ و زمینه‌ اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

 جواد اشرفی پ در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان جنوبی افزود: نهضت فعال‌سازی طرح‌های تولیدی راکد در دستور کار جدی دولت قرار گرفته و در این خصوص اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است.

وی گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی استان در راستای رونق تولید با جدیت در دستور کار است و دنبال می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این خصوص برای حل مشکلات تک تک واحدهای تولیدی با حضور سرمایه‌گذار، بانک و مسوولان متولی جلسات موردی را برگزار می‌کنیم.

وی از بانک‌ها نیز خواست بیشترین همراهی را با واحدهای تولیدی در پرداخت و استمهال تسهیلات داشته باشند.

اشرفی افزود: پیگیری‌های لازم برای تامین گاز واحد آهن اسفنجی مجتمع فولاد قاینات انجام می‌شود و همه تلاش ما پیگیری موردی مشکلات واحدهای تولیدی است تا این واحدها در راستای رونق تولید بیش از گذشته فعال شوند.

در این نشست مشکلات ۹ واحد تولیدی از جمله شرکت نگین شهر کاج، داد و ستد پارسیان، معرفی کویر، گسترش صنایع قاین، مجتمع فولاد قاینات، واحد استخراج رمز ارز، شرکت ارزش آفرین، طرح تولید کارتن و مقوا و شرکت آپاد راهان پارس با حضور سرمایه‌گذاران و مدیران دستگاه‌های متولی مورد بررسی قرار گرفت.

استمهال بدهی، تامین گاز، تامین برق، همراهی در توسعه سرمایه‌گذاری، پرداخت تسهیلات و تعیین تکلیف معوقات بانکی از جمله مسائل و مشکلات این واحدهاست که راهکارهای لازم برای حل برخی از آنها ارایه شد.