رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: پنج نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان درخواست تغییر حوزه انتخابیه را ارائه دادند.

حجت‌ الاسلام مهدی یعقوبی  افزود: از این تعداد ۲ نامزد از حوزه انتخابیه مشهد درخواست انتقال به حوزه انتخابیه “قاینات و زیرکوه” و ۲ نامزد از حوزه انتخابیه تهران درخواست انتقال به حوزه انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف” را داشتند.

وی گفت: یک نامزد هم درخواست انتقال از حوزه انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف” به حوزه انتخابیه “نهبندان و سربیشه” در داخل استان را ارائه کرد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی ادامه داد: روند بررسی قانونی تغییر حوزه‌های انتخابیه این نامزدها در هیات اجرایی و هم هیات نظارت استان به اتمام رسیده و منتظر اعلام نظر هیات مرکزی نظارت هستیم که هنوز به استان اعلام نشده است.

داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که قصد تغییر حوزه انتخابیه را دارند می‌توانستند از ۱۹ تا ۲۵ بهمن درخواست خود را ارائه کنند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی پیش از این اعلام کرد که براساس آخرین نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، از مجموع ۲۲۰ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۱۱۸ داوطلب تایید صلاحیت شدند.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، چهار حوزه انتخابیه اصلی و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور